Συμφωνία ύψους ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων έκλεισε ο Βαγγέλης Μαρινάκης με τη ναυτιλιακή εταιρεία «Bahri», για την πώληση εννέα πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου, τύπου VLCC.
Συγκεκριμένα, η Εθνική Ναυτιλιακή Εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας (Bahri) ανακοίνωσε ότι οριστικοποίησε συμφωνία αγοράς με την Capital Maritime and Trading, του Ευάγγελου Μαρινάκη, για την απόκτηση εννέα πλοίων VLCC έναντι συνολικού ποσού 1 δισ. δολαρίων. Τα περισσότερα από τα VLCC κατασκευάστηκαν στη Νότια Κορέα και έχουν μέση ηλικία 5,9 έτη. Τα πλοία αυτά είναι εφοδιασμένα με scrubbers και εξοπλισμένα με προηγμένες τεχνολογίες ενεργειακής απόδοσης και χαμηλών εκπομπών για την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αναφέρει το «Riviera Maritime».
Η ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρεία συμφώνησε να παραδώσει τα VLCC στην Bahri σε παρτίδες μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025. Σύμφωνα με τους όρους πληρωμής, η Bahri θα καταβάλει το 10% της συνολικής αξίας της συναλλαγής κατά την υπογραφή της συμφωνίας αγοράς, ενώ το υπόλοιπο 90% θα καταβληθεί κατά την παράδοση των πλοίων.
«Η συμφωνία αυτή θα προωθήσει σημαντικά τα σχέδια εκσυγχρονισμού του στόλου της Bahri, ενισχύοντας τη θέση της μεταξύ των κορυφαίων πλοιοκτητών VLCC παγκοσμίως», αναφέρει ο σαουδαραβικός εθνικός ναυτιλιακός μεταφορέας. Η Bahri προσθέτει ότι η εξαγορά αποσκοπεί στον εξορθολογισμό της διαδικασίας σταδιακής απόσυρσης των παλαιότερων πλοίων του στόλου της, ο οποίος επί του παρόντος αποτελείται από 40 VLCC. «Η Bahri αναμένει να επωφεληθεί από υψηλότερα κέρδη και μειωμένα λειτουργικά έξοδα λόγω του “οικονομικά αποδοτικού” χαρακτήρα αυτών των νέων VLCC».
Πρόκειται σύμφωνα με το «Riviera Maritime» για τα πλοία Amyntas, Atromitos, Apollonas, Miltiadis Junior, Alter Ego, Agitos, Amphion, Amore Mio και Andronikos.
Σχολιάζοντας το deal, ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners, Γεράσιμος Καλογηράτος, δήλωσε στο «Riviera» ότι ο όμιλος πούλησε εννέα από τα πιο σύγχρονα και ενεργειακά αποδοτικά VLCC του. «Καθένα από αυτά τα πλοία παραγγέλθηκε από την Capital με τις υψηλότερες προδιαγραφές, ενώ ορισμένα από αυτά έχουν διακινηθεί από την παράδοσή τους στην Bahri, ένα από τα πιο αξιόπιστα ονόματα της πετρελαϊκής βιομηχανίας και έναν από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες VLCC στον κόσμο», προσθέτει. Ο κ. Καλογηράτος υπογραμμίζει ότι η Capital παραμένει προσηλωμένη στην αγορά των δεξαμενόπλοιων. Η δέσμευση αυτή αντικατοπτρίζεται στον υφιστάμενο στόλο της και στα πλοία υπό παραγγελία, που περιλαμβάνουν συνολικά 31 δεξαμενόπλοια, από VLCC έως δεξαμενόπλοια MR.