Ευγενικός, γλυκομίλητος και χαμογελαστός! Έτσι περιέγραψαν τον Τόλη Βοσκόπουλο όλοι οι άνθρωποι του pontosnews.gr που τον συνάντησαν με αφορμή τη μεγάλη συναυλία για τα 60 χρόνια του στο χώρο του θεάματος, το 2018, στο αρχαίο θέατρο Ηρώδου του Αττικού. Εκείνη η συναυλία έμεινε σε όλους μας αξέχαστη και η παρουσία του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη μάς έκανε να φύγουμε από το χώρο τόσο γεμάτοι και ανυπόμονοι για την επόμενη συνάντηση μαζί του!
Γράφει ο Σπύρος Δευτεραίος
Όμως ο Τόλης Βόσκοπουλος δεν θα είναι συνεπής αυτή τη φορά. Σήμερα έφυγε από τη ζωή βυθίζοντας στη θλίψη τη σύζυγό του Άντζελα Γκερέκου, την κόρη του Μαρία, τους συγγενείς, τους φίλους τους, τους επί χρόνια συνεργάτες του αλλά και κάθε Έλληνα που συνδέει τη ζωή του με κάποια από τα τραγούδια που ερμήνευσε.
Την Τετάρτη 21 Ιουλίου, στις 15:00, θα γίνει στο Α’ Νεκροταφείο.
Η ζωή με την Άντζελα Γκερέκου
Άνοιξη 1998. Θέατρο Ακροπόλ. Η Ιπποκράτους είναι κλειστή καθώς τέσσερα πούλμαν αποβιβάζουν κόσμο στο θέατρο. Είναι η ιστορική και μοναδική όπως αποδείχθηκε συνύπαρξη επί σκηνής, Τόλη Βοσκόπουλου – Άντζελας Γκερέκου. Οι άνθρωποι του χώρου τρίβουν τα μάτια τους, γιατί κανείς δεν περίμενε αυτή την επιτυχία. Είχε και καιρό να εμφανιστεί, είχαν προηγηθεί και τα γεγονότα με την προσωπική του ζωή, προ Γκερέκου και η πιάτσα τον είχε ολίγον «ξεγραμμένο». Ευτυχώς για όλους, ο Τόλης τους διέψευσε.
Η παραπάνω παράσταση ήταν το Ήρθες σαν όνειρο. Θεωρητικά μια απλή, εμπορική παράσταση. Θεωρητικά, γιατί πρακτικά είχαν επιστρατευτεί για το κείμενο ο Γιάννης Τζιώτης και ο Λάκης Μιχαηλίδης. Τη μουσική είχε γράψει ο Χρήστος Νικολόπουλος και τη σκηνοθεσία ο Ιταλός Gianfranco Angelucci.
Η Άντζελα Γκερέκου από την άλλη, αποδείχθηκε η γυναίκα που τον ανάστησε. Εμφανίστηκε στη ζωή του γύρω στο 1995, λίγο μετά το διαζύγιο του με την Τζούλια Παπαδημητρίου και την τεράστια διάσταση που είχε πάρει.
Κακά τα ψέματα, μπορεί ο Τόλης Βοσκόπουλος να ήταν από τα 60s στο χώρο, ήξερε πως σε κάποιους ανθρώπους πουλάει και η προσωπική ζωή, είχε «φάει» τα εξώφυλλα και τα πρωτοσελιδα με το κουτάλι, αλλά δεν ήταν έτοιμος για την άγρια σκληροπυρηνική «δημοσιογραφία» των 90s που έφτασαν σε σημείο να βάλουν κάμερα ακόμα και σε εικόνα μέσα σε δικαστήριο.
Και εκεί που ο ίδιος είχε βρεθεί στα τάρταρα, εμφανίστηκε η Αντζελα Γκερέκου. Και για 25 χρόνια έζησαν τα πάντα. Και σε αυτά τα «πάντα» ήταν και τα δημοσιεύματα που έπιαναν από οικονομικά θέματα μέχρι και χωρισμό. Αλλά και ένα σκάνδαλο για χρέη του τραγουδιστή προς την εφορία ύψους 5,5 εκατομμυρίων ευρώ (με τις προσαυξήσεις), κατά την περίοδο 1993-΄97, που οδήγησε σε παραίτηση τη Γκερέκου από τη θέση της υπουργού Τουρισμού.
Το ζευγάρι πολύ απλά έκλεισε πόρτες, αυτιά και μάτια και συνέχισε τη ζωή του. Μόλις πέρυσι χάρηκαν το τηλεοπτικό ντεμπούτο της κόρης τους Μαρία.
Όταν στο αίμα σου «κυκλοφορεί» το θέατρο
Γεννήθηκε στον Πειραιά στις 26 Ιουλίου 1940. Τελευταίο παιδί και μοναδικός γιος του Χαράλαμπου Βοσκόπουλου που είχε πάγκο στη λαχαναγορά.
«Όταν γεννήθηκα, και ο πατέρας μου πέτυχε επιτέλους το πολυπόθητο αγόρι, έτρεξε κι έβγαλε κάρτες και άλλαξε και την ταμπέλα στο μαγαζί που έγινε: Χαράλαμπος Ιωάννου Βοσκόπουλος και Υιός. Ήμουν πάντα μαζί του στη Λαχαναγορά, και στα ταξίδια και τις εμπορικές συναλλαγές του», είχε δηλώσει ο τραγουδιστής.
Με ρίζες από την Μικρασία, ο μικρός Τόλης γοητεύεται από το χώρο του θεάτρου. Αλλά μιλάμε για αρχές του ’50. Φτώχεια, πείνα και άντε να τολμήσεις να πεις τη λέξη ηθοποιός. «Γύρω στα 15 δεν άντεξα και το είπα στον πατέρα μου. Περίμενα πως θα με σφάξει. Θεατρίνος ο γιος του λαχαναγορίτη; Και τότε μου λέει: “Πάμε”. Και χωρίς να ξέρω για πού τραβάμε, με πηγαίνει στο Εθνικό Ωδείο του Καλομοίρη, που είχε και θεατρικό τμήμα. Τότε είναι που πρωτοβγαίνω απ’ την Κοκκινιά και βλέπω την Αθήνα. Δεν μπορούσα να το πιστέψω. Στην επιστροφή, μου λέει: “Για να μην μου παραπονεθείς καμιά φορά ότι ήθελες αυτό να γίνεις κι εγώ σε εμπόδισα”» συμπλήρωσε.
Όλα τα παραπάνω και όχι μόνο, ο Τόλης Βοσκόπουλος τα είχε δηλώσει το 2018 για την παρουσίαση της συναυλίας του στο Ηρώδειο.
Ο νεαρός Τόλης βγαίνει στο θέατρο στα τέλη των 50s. Δεν κάνει τον μεγάλο πανικό, όμως ανακαλύπτουν ότι ο μικρός έχει φωνή. Τι φωνή, δηλαδή, ΦΩΝΑΡΑ. Και όχι μόνο. Είναι έξυπνος και ξέρει να προσαρμόζεται, όχι να συμβιβάζεται.
Βρισκόμαστε στα 60s και όλα αλλάζουν. Ακόμα και η λαϊκή σκηνή της χώρας. Η εποχή θέλει κάτι πιο ποπ και ευέλικτο. Και ο Βοσκόπουλος το ‘χει. Βάλτε στο συν την ξεχωριστή, μαγική, θεατρική φωνή και βέβαια την εξυπνάδα και το ένστικτο να διαλέγει τα σωστά τραγούδια. Όπως την «Αγωνία» που ήταν η αρχή της εκτόξευσής του.
Στο θέατρο γύρισε ελάχιστες φορές. Συγκεκριμένα το 1978 στο «Βέμπο» με το Τραγούδα θεατρίνε, το 1998 Ήρθες σαν όνειρο και το 2018 στο Μαριχουάνα στοπ.
Εδώ δεν ηταν πρωταγωνιστής, ήξερε όμως –και το κατάφερνε – να κλέβει την παράσταση και να γίνεται πρωταγωνιστής. Όπως πάντα.
Kλασικός Τόλης. Ή όπως θα έλεγε και ο ίδιος, τραγουδιστά: ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΟΣ.