Στο 9% σταθεροποιείται ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ από την αρχή του έτους, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, με το δεύτερο κύμα της πανδημίας και το νέο lockdown να διατηρεί ψηλά τη ζήτηση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών IRI, την εβδομάδα που έληξε στις 25 Οκτωβρίου σημειώθηκε αύξηση τζίρου 4,2% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, αγγίζοντας τα 119,99 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (αυτή που τελείωσε στις 27/10) που ήταν 115,1 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο 53,3% και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 5%.

Την εβδομάδα του έληξε στις 25 Οκτωβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 2%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (9,4% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 1,6%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 19,7%).

Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι η Αττική, με μερίδιο 53,3% σημείωσε αύξηση πωλήσεων 5%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 11% εμφάνισαν ανάπτυξη 19,1%, ενώ της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 12,9% εμφάνισαν μείωση πωλήσεων 2,6%. Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 8,8% παρουσίασε μείωση πωλήσεων 1,5%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,6% ανάπτυξη 1,7% και η Κρήτη με μερίδιο 6,4% εμφάνισε ανάπτυξη 1,8%.

Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 17,7%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 2,7%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 1,8% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 2,6%.

ΑΙΤΗΜΑ ΕΜΠΟΡΩΝ: ΟΧΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

Αίτημα για την απαγόρευση πώλησης από τα σούπερ μάρκετ προϊόντων που δεν είναι πρώτης ανάγκης έχει καταθέσει η ΕΣΕΕ αλλά και πλήθος μεγάλων και μικρών αλυσίδων.

Σε επιστολή της προς το υπουργείο Ανάπτυξης η ΕΣΕΕ ζητά “να παρέμβει και με απόφασή του οι μεγάλες επιχειρήσεις τροφίμων και σουπερμάρκετ να μην πωλούν άλλα προϊόντα, πέρα από τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης κατά τη διάρκεια του lockdown”.

Σε αντίθετη περίπτωση, όπως σημειώνει “η πανδημία καθίσταται στην πράξη εργαλείο μεγέθυνσης της κερδοφορίας για τις υπεραγορές τροφίμων και των σουπερμάρκετ και “ανταγωνιστής” του λιανικού εμπορίου”.

Ήδη η Γαλλία, η Ουαλία αλλά εν μέρει και η Βρετανία έχουν απαγορεύσει την πώληση προϊόντων τα οποία δεν είναι πρώτης ανάγκης. Ο Γάλλος πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι δεν θα επιτρέπεται στα σούπερ μάρκετ και στις υπεραγορές να πωλούν είδη που διαφορετικά δεν θα ήταν διαθέσιμα.