Ρύθμιση χρεών στην εφορία , Αφορολόγητο 2020-2021, Τέλη κυκλοφορίας 2021 – Τι ισχύει.
Ειδήσεις: Ποιοι είναι οι κερδισμένοι με τη νέα ρύθμιση χρεών στην Εφορία. Δείτε τον αναλυτικό οδηγό από τον Φοροτεχνικό, Αντιπρόεδρο Επιτροπής Λογιστών Ε.Ε.Α, Ηλία Χατζηγεωργίου:
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το tilegrafimanews.gr
Ας τις δούμε ξεχωριστά την καθεμία από αυτές αναλύοντας ποιους αφορά και τι κέρδος θα έχουν, ξεκινώντας από την πρώτη περίπτωση, αυτή της ρύθμισης των οφειλών που δημιουργήθηκαν την περίοδο Μαρτίου έως Ιούνιο του 2020, δηλαδή όσες είχαν προθεσμία πληρωμής την περίοδο 1/3/2020 έως 30/6/2020 και έχουν πάρει σχετική αναστολή πληρωμής, απαντώντας στις υποθετικές ερωτήσεις που μπορεί να θέσουν οι φορολογούμενοι.
Ολα τα ΝΕΑ για τις συντάξεις και τα προνοιακά επιδόματα ΕΔΩ
Ποιους αφορά; Αφορά όσους φορολογούμενους θεωρήθηκαν πληττόμενοι από τα έκτακτα μέτρα του κορονοϊού. Οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι , ανάλογα και με τις προβλέψεις των σχετικών εγκυκλίων έχουν ήδη δικαίωμα αναστολής πληρωμών αυτών των οφειλών αυτών έως τον Απρίλιο του 2021.
Αναλυτικά αξίζει να θυμίσουμε, ανάλογα με τις προβλέψεις των σχετικών εγκυκλίων, δικαίωμα αναστολής πληρωμών είχαν:
Οι επιχειρήσεις που έκλεισαν με κρατική εντολή.
Οι επιχειρήσεις που θεωρήθηκαν ότι ανήκουν σε κλάδους που έχουν πληγεί από τα μέτρα του κορονωϊού.
Οι εργαζόμενοι επιχειρήσεων που είχαν μπει σε καθεστώς αναστολής εργασίας.
Οι ιδιοκτήτες ακινήτων που υπέστησαν νόμιμη μείωση των μισθωμάτων που εισέπρατταν , κατά 40%
Τι θα προβλέπει η συγκεκριμένη ρύθμιση;
Η ρύθμιση που θα δημιουργηθεί θα προβλέπει την δυνατότητα υπαγωγής των αρρύθμιστων οφειλών που έχουν ανασταλεί για έως τον Απρίλιο του 21 , σε ρύθμιση 12 άτοκων δόσεων ή 24 δόσεων με χαμηλό επιτόκιο ύψους 2,5%.
Πότε θα πληρώνεται η πρώτη δόση ;
Σύμφωνα με τα λεγόμενα των δύο υπουργών , η πρώτη δόση θα πληρώνεται στο τέλος του Μαΐου του 2021, ανεξαρτήτως από το ποιο πρόγραμμα επιλεγεί.
Θα μπορούν να ενταχθούν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και άλλες οφειλές ;
Όχι, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα θα μπορούν να ενταχθούν μόνο όσες οφειλές έχουν ανασταλεί και η πληρωμή τους έχει μεταφερθεί για τον Απρίλιο του 2021. Αξίζει να παρατηρήσουμε στο σημείο αυτό όμως ότι αυτό περιορίζει αρκετά τους δικαιούχους του συγκεκριμένου προγράμματος, αλλά και τις οφειλές που μπορούν να μπουν σε αυτό, δεδομένου ότι οι δύο μεγαλύτεροι φόροι , ο φόρος εισοδήματος 2020 και ο ΕΝΦΙΑ 2020 βεβαιώνονται στο δεύτερο μισό της χρονιάς. Επίσης όπως προκύπτει από τα λεγόμενα του υπουργού οικονομικών , δεν θα προβλέπεται δυνατότητα υπαγωγής στην νέα ρύθμιση των δόσεων ρυθμίσεων που έχουν ανασταλεί για τις 31 Απριλίου 2021. Αυτές θα πρέπει να πληρωθούν κανονικά , απλά θα μεταφερθούν στο τέλος της αρχικής ρύθμισης.
Τι κερδίζει ο δικαιούχος της ρύθμισης αυτής;
Η μετάφραση του κέρδους βρίσκεται όταν γίνει η σύγκριση με την πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων και το επιτόκιο αυτής. Για παράδειγμα φορολογούμενος με οφειλή από ΦΠΑ ύψους 11.059 ευρώ από ΦΠΑ αν χρησιμοποιήσει την πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, πληρώνει επιτόκιο 5,32 %, δηλαδή 272,06 ευρώ . Με την εξαγγέλλουσα ρύθμιση δεν θα πληρώσει επιτόκιο , άρα κερδίζει 272,06 ευρώ. Αν χρησιμοποιήσει τις 24 δόσεις τότε με την πάγια ρύθμιση θα πληρώσει επιτόκιο ύψους 6,82 % , άρα θα επιβαρυνθεί με τόκο ύψους 737,65 ευρώ. Με την εξαγγέλλουσα ρύθμιση θα επιβαρυνθεί με τόκο ύψους περίπου 276,48 ευρώ , άρα κερδίζει περίπου 461,17 ευρώ.
Ο φορολογούμενος θα έχει δικαίωμα να χάσει κάποια δόση ;
Δεν το γνωρίζουμε αυτό, αλλά αν πάει με τις λογικές της πάγιας ρύθμισης μπορεί να χάσει μόνο μία δόση σε όλο το σύνολο της αποπληρωμής της ρύθμισης. Το πρόβλημα με την πάγια ρύθμιση όμως είναι ότι η χαμένη δόση επιβαρύνεται με προσαύξηση ύψους 15%. Αυτό είναι κάτι που θεωρούμε ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί από το υπουργείο.
Υπάρχει κίνητρο εφάπαξ πληρωμής ;
Δεν φαίνεται να προκύπτει κάτι τέτοιο, όπως για παράδειγμα έκπτωση σε περίπτωση εφάπαξ πληρωμής του ποσού. Άλλωστε για τα περισσότερα από αυτά τα ποσά προβλέπονταν έκπτωση όταν πληρώνονταν εμπρόθεσμα στους αρχικούς μήνες αποπληρωμής.
Αναβίωση ρυθμίσεων που χάθηκαν την περίοδο του Μαρτίου έως του Σεπτεμβρίου 2020
Πολλοί φορολογούμενοι βρέθηκαν εκτός των ρυθμίσεων που είχαν σε ισχύ , γιατί την περίοδο της αρχικής κρίσης δεν ήταν δυνατόν να τηρήσουν τις προϋποθέσεις που όριζε η ρύθμιση αυτή. Αξίζει να θυμίσουμε ότι χάσιμο μίας ευνοϊκής ρύθμισης, σημαίνει αυτόματη επαναφορά των διαγραμμένων προσαυξήσεων καθώς και όποιον άλλον ευεργετημάτων λάμβανε ο φορολογούμενος. Σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν , οι ρυθμίσεις των πληττόμενων φορολογούμενων που χάθηκαν θα αναβιώσουν ,χωρίς να απαιτείται η εφάπαξ πληρωμή των χαμένων δόσεων, αρκεί να πληρώνονται οι δόσεις κανονικά από το Οκτώβριο. Αντίστοιχα οι χαμένες δόσεις θα μεταφερθούν στο τέλος της ρύθμισης. Βέβαια εδώ γεννούνται μία σειρά ερωτημάτων από τους φορολογούμενους , όπως για παράδειγμα αν θα υπάρξει κάποια μέριμνα για όσους πλήρωσαν δόσεις μαζεμένες , ώστε να επαναφέρουν ρυθμίσεις με το παλιό καθεστώς. Επίσης αν θα υπάρξει αφαίρεση της υπέρογκης προσαύξησης ύψους 15% που ενδεχομένως πληρώθηκε από όσους φορολογούμενους φοβήθηκαν μην χάσουν την πάγια ρύθμιση των 12 ή 24 δόσεων.
Υπαγωγή σε 120 δόσεις όσων έχουν οφειλές που δημιουργήθηκαν από καταπτώσεις δανείων με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου
Το μέτρο είναι σίγουρα σημαντικό , αλλά αφορά δυστυχώς λίγους φορολογούμενους. Σε κάθε περίπτωση θα προβλεφθεί δυνατότητα υπαγωγής σε έως 120 δόσεις των αρρύθμιστων οφειλών τέτοιου τύπου. Η ρύθμιση φαίνεται ότι θα γίνει βάσει των όσων προβλέπονταν από τον Ν. 4611/2019 , τον γνωστό και ως νόμο των 120 δόσεων.
Κλείνοντας θα πρέπει να τονιστεί προς τους αρμοδίους υπουργούς ότι η οικονομία είναι ένας κύκλος που δεν μπορεί να οριοθετηθεί και να περιοριστεί σε κάποιους συγκεκριμένους μήνες , αλλά και κάποιους συγκεκριμένους φορολογούμενους. Το υγειονομικό πρόβλημα αφορά τους πάντες και δυστυχώς δεν μας έχει εγκαταλείψει , αντιθέτως εξακολουθεί να χτυπά την οικονομία και για τους επόμενους μήνες μετά τον Ιούλιο. Τα προαναφερόμενα μέτρα σίγουρα κινούνται στην σωστή λογική , αλλά θα χρειαστούν και άλλα ώστε να έχουμε μέτρα που μπορούν να καλύψουν τον κάθε μικρομεσαίο επαγγελματία, τον κάθε μισθωτό , τον κάθε φορολογούμενο γενικότερα και έτσι να μπορούμε να λέμε όλοι μας ότι λήφθηκαν τα κατάλληλα μέτρα ώστε ο οικονομικός αντίκτυπος της κρίσης να είναι μικρότερος για όλα τα νοικοκυριά.
Νέα ρύθμιση οφειλών
Ας τις δούμε ξεχωριστά την καθεμία από αυτές αναλύοντας ποιους αφορά και τι κέρδος θα έχουν, ξεκινώντας από την πρώτη περίπτωση, αυτή της ρύθμισης των οφειλών που δημιουργήθηκαν την περίοδο Μαρτίου έως Ιούνιο του 2020, δηλαδή όσες είχαν προθεσμία πληρωμής την περίοδο 1/3/2020 έως 30/6/2020 και έχουν πάρει σχετική αναστολή πληρωμής, απαντώντας στις υποθετικές ερωτήσεις που μπορεί να θέσουν οι φορολογούμενοι.
Ποιους αφορά;Αφορά όσους φορολογούμενους θεωρήθηκαν πληττόμενοι από τα έκτακτα μέτρα του κορονοϊού. Οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι , ανάλογα και με τις προβλέψεις των σχετικών εγκυκλίων έχουν ήδη δικαίωμα αναστολής πληρωμών αυτών των οφειλών αυτών έως τον Απρίλιο του 2021.
Αναλυτικά αξίζει να θυμίσουμε, ανάλογα με τις προβλέψεις των σχετικών εγκυκλίων, δικαίωμα αναστολής πληρωμών είχαν:
Οι επιχειρήσεις που έκλεισαν με κρατική εντολή.
Οι επιχειρήσεις που θεωρήθηκαν ότι ανήκουν σε κλάδους που έχουν πληγεί από τα μέτρα του κορονωϊού.
Οι εργαζόμενοι επιχειρήσεων που είχαν μπει σε καθεστώς αναστολής εργασίας.
Οι ιδιοκτήτες ακινήτων που υπέστησαν νόμιμη μείωση των μισθωμάτων που εισέπρατταν , κατά 40%
Τι θα προβλέπει η συγκεκριμένη ρύθμιση;
Η ρύθμιση που θα δημιουργηθεί θα προβλέπει την δυνατότητα υπαγωγής των αρρύθμιστων οφειλών που έχουν ανασταλεί για έως τον Απρίλιο του 21 , σε ρύθμιση 12 άτοκων δόσεων ή 24 δόσεων με χαμηλό επιτόκιο ύψους 2,5%.
Πότε θα πληρώνεται η πρώτη δόση ;
Σύμφωνα με τα λεγόμενα των δύο υπουργών , η πρώτη δόση θα πληρώνεται στο τέλος του Μαΐου του 2021, ανεξαρτήτως από το ποιο πρόγραμμα επιλεγεί.
Θα μπορούν να ενταχθούν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και άλλες οφειλές ;
Όχι, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα θα μπορούν να ενταχθούν μόνο όσες οφειλές έχουν ανασταλεί και η πληρωμή τους έχει μεταφερθεί για τον Απρίλιο του 2021. Αξίζει να παρατηρήσουμε στο σημείο αυτό όμως ότι αυτό περιορίζει αρκετά τους δικαιούχους του συγκεκριμένου προγράμματος, αλλά και τις οφειλές που μπορούν να μπουν σε αυτό, δεδομένου ότι οι δύο μεγαλύτεροι φόροι , ο φόρος εισοδήματος 2020 και ο ΕΝΦΙΑ 2020 βεβαιώνονται στο δεύτερο μισό της χρονιάς. Επίσης όπως προκύπτει από τα λεγόμενα του υπουργού οικονομικών , δεν θα προβλέπεται δυνατότητα υπαγωγής στην νέα ρύθμιση των δόσεων ρυθμίσεων που έχουν ανασταλεί για τις 31 Απριλίου 2021. Αυτές θα πρέπει να πληρωθούν κανονικά , απλά θα μεταφερθούν στο τέλος της αρχικής ρύθμισης.
Τι κερδίζει ο δικαιούχος της ρύθμισης αυτής;
Η μετάφραση του κέρδους βρίσκεται όταν γίνει η σύγκριση με την πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων και το επιτόκιο αυτής. Για παράδειγμα φορολογούμενος με οφειλή από ΦΠΑ ύψους 11.059 ευρώ από ΦΠΑ αν χρησιμοποιήσει την πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, πληρώνει επιτόκιο 5,32 %, δηλαδή 272,06 ευρώ . Με την εξαγγέλλουσα ρύθμιση δεν θα πληρώσει επιτόκιο , άρα κερδίζει 272,06 ευρώ. Αν χρησιμοποιήσει τις 24 δόσεις τότε με την πάγια ρύθμιση θα πληρώσει επιτόκιο ύψους 6,82 % , άρα θα επιβαρυνθεί με τόκο ύψους 737,65 ευρώ. Με την εξαγγέλλουσα ρύθμιση θα επιβαρυνθεί με τόκο ύψους περίπου 276,48 ευρώ , άρα κερδίζει περίπου 461,17 ευρώ.
Ο φορολογούμενος θα έχει δικαίωμα να χάσει κάποια δόση ;
Δεν το γνωρίζουμε αυτό, αλλά αν πάει με τις λογικές της πάγιας ρύθμισης μπορεί να χάσει μόνο μία δόση σε όλο το σύνολο της αποπληρωμής της ρύθμισης. Το πρόβλημα με την πάγια ρύθμιση όμως είναι ότι η χαμένη δόση επιβαρύνεται με προσαύξηση ύψους 15%. Αυτό είναι κάτι που θεωρούμε ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί από το υπουργείο.
Υπάρχει κίνητρο εφάπαξ πληρωμής ;
Δεν φαίνεται να προκύπτει κάτι τέτοιο, όπως για παράδειγμα έκπτωση σε περίπτωση εφάπαξ πληρωμής του ποσού. Άλλωστε για τα περισσότερα από αυτά τα ποσά προβλέπονταν έκπτωση όταν πληρώνονταν εμπρόθεσμα στους αρχικούς μήνες αποπληρωμής.
Αναβίωση ρυθμίσεων που χάθηκαν την περίοδο του Μαρτίου έως του Σεπτεμβρίου 2020
Πολλοί φορολογούμενοι βρέθηκαν εκτός των ρυθμίσεων που είχαν σε ισχύ , γιατί την περίοδο της αρχικής κρίσης δεν ήταν δυνατόν να τηρήσουν τις προϋποθέσεις που όριζε η ρύθμιση αυτή. Αξίζει να θυμίσουμε ότι χάσιμο μίας ευνοϊκής ρύθμισης, σημαίνει αυτόματη επαναφορά των διαγραμμένων προσαυξήσεων καθώς και όποιον άλλον ευεργετημάτων λάμβανε ο φορολογούμενος. Σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν , οι ρυθμίσεις των πληττόμενων φορολογούμενων που χάθηκαν θα αναβιώσουν ,χωρίς να απαιτείται η εφάπαξ πληρωμή των χαμένων δόσεων, αρκεί να πληρώνονται οι δόσεις κανονικά από το Οκτώβριο. Αντίστοιχα οι χαμένες δόσεις θα μεταφερθούν στο τέλος της ρύθμισης. Βέβαια εδώ γεννούνται μία σειρά ερωτημάτων από τους φορολογούμενους , όπως για παράδειγμα αν θα υπάρξει κάποια μέριμνα για όσους πλήρωσαν δόσεις μαζεμένες , ώστε να επαναφέρουν ρυθμίσεις με το παλιό καθεστώς. Επίσης αν θα υπάρξει αφαίρεση της υπέρογκης προσαύξησης ύψους 15% που ενδεχομένως πληρώθηκε από όσους φορολογούμενους φοβήθηκαν μην χάσουν την πάγια ρύθμιση των 12 ή 24 δόσεων.
Υπαγωγή σε 120 δόσεις όσων έχουν οφειλές που δημιουργήθηκαν από καταπτώσεις δανείων με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου
Το μέτρο είναι σίγουρα σημαντικό , αλλά αφορά δυστυχώς λίγους φορολογούμενους. Σε κάθε περίπτωση θα προβλεφθεί δυνατότητα υπαγωγής σε έως 120 δόσεις των αρρύθμιστων οφειλών τέτοιου τύπου. Η ρύθμιση φαίνεται ότι θα γίνει βάσει των όσων προβλέπονταν από τον Ν. 4611/2019 , τον γνωστό και ως νόμο των 120 δόσεων.
Κλείνοντας θα πρέπει να τονιστεί προς τους αρμοδίους υπουργούς ότι η οικονομία είναι ένας κύκλος που δεν μπορεί να οριοθετηθεί και να περιοριστεί σε κάποιους συγκεκριμένους μήνες , αλλά και κάποιους συγκεκριμένους φορολογούμενους. Το υγειονομικό πρόβλημα αφορά τους πάντες και δυστυχώς δεν μας έχει εγκαταλείψει , αντιθέτως εξακολουθεί να χτυπά την οικονομία και για τους επόμενους μήνες μετά τον Ιούλιο. Τα προαναφερόμενα μέτρα σίγουρα κινούνται στην σωστή λογική , αλλά θα χρειαστούν και άλλα ώστε να έχουμε μέτρα που μπορούν να καλύψουν τον κάθε μικρομεσαίο επαγγελματία, τον κάθε μισθωτό , τον κάθε φορολογούμενο γενικότερα και έτσι να μπορούμε να λέμε όλοι μας ότι λήφθηκαν τα κατάλληλα μέτρα ώστε ο οικονομικός αντίκτυπος της κρίσης να είναι μικρότερος για όλα τα νοικοκυριά.
Ρύθμιση χρεών στην εφορία , Αφορολόγητο 2020-2021, Τέλη κυκλοφορίας 2021 – Οι «χρυσές» αποδείξεις.
Πακέτο μέτρων για την τόνωση της οικονομίας και την περιστολή της φοροδιαφυγής με όπλο τις αποδείξεις που πρέπει να συγκεντρώνουν οι πολίτες, πολλές από τις οποίες θα μετράνε διπλά για το «χτίσιμο» του αφορολογήτου, πρόκειται να καταθέσει έως τα τέλη Οκτωβρίου η Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου από τις αρχές του νέου έτους να αρχίσουν να έρχονται στη χώρα μας τα πρώτα χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης.
Το νέο σύστημα συλλογής
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Βήματος της Κυριακής», στη λίστα που ετοιμάζεται και θα σταλεί άμεσα στην ΕΕ περίοπτη θέση θα έχει ένα νέο σύστημα συλλογής αποδείξεων όπου θα παρέχονται επιπλέον κίνητρα σε μισθωτούς, συνταξιούχους, αγρότες, εισοδηματίες και άλλες κατηγορίες φορολογουμένων να τις ζητούν από κατηγορίες επαγγελματιών που βρίσκονται ψηλά στις λίστες της φοροδιαφυγής.
Στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους επεξεργάζονται σχέδιο βάσει του οποίου αποδείξεις από συγκεκριμένα επαγγέλματα, πέραν του ότι θα μετρούν διπλά για το χτίσιμο του αφορολογήτου, θα μειώνουν κατά ένα ποσοστό το δηλωθέν εισόδημα του φορολογουμένου και άρα θα του εξασφαλίζουν έκπτωση φόρου.Το ποσοστό της μείωσης από το εισόδημα ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί αλλά θα μπορούσε να φθάσει σε ποσοστό ακόμα και 20-25%. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Αν για παράδειγμα κάποιος επισκεφθεί έναν γιατρό και λάβει απόδειξη 100 ευρώ, το 25% αυτής της απόδειξης, δηλαδή 25 ευρώ, θα μειώσει το δηλωθέν εισόδημά του. Στην περίπτωση που ο συγκεκριμένος φορολογούμενος έχει εισόδημα που φορολογείται με τον νέο ανώτατο φορολογικό συντελεστή, δηλαδή με 44%, τότε θα απολαύσει μείωση φόρου κατά 11 ευρώ.
Με αυτόν τον τρόπο στοχεύει το υπουργείο Οικονομικών να δημιουργήσει ένα επιπλέον κίνητρο στους φορολογουμένους να ζητούν αποδείξεις, ώστε να περιοριστεί η εκτεταμένη φοροδιαφυγή και να αυξηθούν τα δημόσια έσοδα.
Και σπίτια στη νέα φορολοταρία
Στο πλαίσιο αυτό παραμένει στο τραπέζι των συζητήσεων και η πρόταση βάσει της οποίας αν κάποιος συγκεντρώνει αποδείξεις από συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών, αυτές να λαμβάνονται υπόψη στη νέα φορολοταρία που σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών και η οποία πέρα από μεγάλα χρηματικά ποσά που θα κληρώνει κάθε μήνα θα δίνει τη δυνατότητα σε έναν υπερτυχερό να κερδίζει κάθε τρεις μήνες και ένα σπίτι που σήμερα ανήκει στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου.
Οσον αφορά τις μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, το σχέδιο θα περιλαμβάνει τις πρόσφατες εξαγγελίες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη από τη Θεσσαλονίκη, και συγκεκριμένα την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης το 2021 για μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα, εισοδηματίες, αγρότες και επαγγελματίες (εξαιρούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι) αλλά και τη μείωση των ασφαλιστικών και εργοδοτικών εισφορών κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες.
Ρύθμιση χρεών στην εφορία , Αφορολόγητο 2020-2021, Τέλη κυκλοφορίας 2021- Τι ισχύει.
Ολοένα και πλησιάζει η εποχή πληρωμής των τελών κυκλοφορίας, που για φέτος είναι προγραμματισμένη στα τέλη Νοεμβρίου. Το xristika.gr αναφέρει τα ποσά που θα πληρώσουμε φέτος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα ειδοποιητήρια θα αναρτηθούν στο Taxisnet περί τα τέλη Νοεμβρίου και τα τέλη πρέπει να πληρωθούν έως και τις 31 Δεκεμβρίου, ενώ δεν αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές.
Σε περίπτωση εκπρόθεσμης πληρωμής τους, ο ιδιοκτήτης επιβαρύνεται με πρόστιμο στο 100% των τελών που αναλογούν στο όχημα.
Οι ιδιοκτήτες θα κληθούν να πληρώσουν από 22 έως 1.380 ευρώ ανάλογα με τον τύπο του οχήματός τους και το έτος ταξινόμησης.
Η πληρωμή μπορεί να γίνει και με πιστωτική κάρτα σε 12 άτοκες δόσεις.
Τα ποσά των τελών κυκλοφορίας
Όσον αφορά στα ποσά, ανά κατηγορία, που αφορούν οχήματα από το 2006 και μετά, αναμένεται να διαμορφωθούν ως εξής:
Από 1.072 έως 1.357 κυβικά: 135 ευρώ
Από 1.358 έως 1.458: 255 ευρώ
Από 1.549 έως 1.738: 280 ευρώ
Ακόμη:
Από 1.739 έως 1.928: 320 ευρώ
Από 1.929 έως 2.357: 690 ευρώ
Από 4.001 και πάνω: 1.380 ευρώ
Πληρωμή Τέλη Κυκλοφορίας 2021: Τώρα και με το… μήνα!
Σε ισχύ παραμένει όπως όλα δείχνουν το μέτρο καταβολής των τελών κυκλοφορίας ακόμα και με τον μήνα.
Για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας ενός μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας,
για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας δύο μηνών, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας κ.ο.κ.
Η επιλογή χρονικού διαστήματος άρσης, εάν γίνει, είναι δεσμευτική και δεν παρέχεται η δυνατότητα εκ νέου, εντός του 2020, άρσης της ακινησίας και κυκλοφορίας του οχήματος με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή με αναλογική καταβολή.
Σε περίπτωση που έχει ήδη γίνει χρήση του δικαιώματος άρσης και ο κάτοχος, ενώ έχει επιστρέψει εμπρόθεσμα τα στοιχεία κυκλοφορίας στη ΔΟΥ και έχει θέσει εκ νέου το όχημα σε ακινησία, επιθυμεί να άρει την ακινησία αυτή και πάλι, μπορεί να το κάνει μόνο εάν καταβάλει τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του ποσού που έχει ήδη πληρώσει.
Οποιοδήποτε νέο αίτημα μετατροπής του αρχικού αιτήματος άρσης της ακινησίας (π.χ. από έναν σε δύο ή τρεις μήνες ή για το υπόλοιπο του έτους κλπ.), δεν γίνεται δεκτό, καθώς η απαλλαγή χορηγείται άπαξ και για το συγκεκριμένο αρχικό χρονικό διάστημα. Η αλλαγή χρονικού διαστήματος πραγματοποιείται μόνο εφόσον καταβληθούν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας με αφαίρεση του ποσού που αρχικά είχε καταβληθεί.
Η δυνατότητα αυτή προϋποθέτει μετατροπή του αρχικού αιτήματος, δηλαδή πριν από τη λήξη του μήνα για τον οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας.
Πληρωμή Τέλη Κυκλοφορίας 2021: Ηλεκτρονικά η βεβαίωση μη οφειλής
Σε λειτουργία έχει τεθεί η νέα εφαρμογή ηλεκτρονικής χορήγησης της βεβαίωσης μη οφειλής τελών κυκλοφορίας, όπως αναφέρεται σε σχετική εγκύκλιο του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γιώργου Πιτσιλή.
Με αυτή την εφαρμογή, διευκολύνονται οι ιδιοκτήτες/κάτοχοι αυτοκινήτων οχημάτων, που επιθυμούν να τα μεταβιβάσουν ή να τα διαγράψουν, λόγω εξαγωγής ή επαναταξινόμησης. Πλέον, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μπαίνουν στην εφαρμογή, μέσω του aade.gr, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς του TAXISnet και να λαμβάνουν τη σχετική βεβαίωση.
Η βεβαίωση αυτή ισχύει έως τις 31 Δεκεμβρίου του έτους έκδοσής της και αφορά εξόφληση οφειλών του τελευταίου κατόχου του οχήματος, που το μεταβιβάζει ή το διαγράφει, λόγω εξαγωγής ή επαναταξινόμησης, για όσο χρόνο το είχε στην κατοχή του.
Η βεβαίωση εκδίδεται ηλεκτρονικά, εφόσον τα τέλη έχουν εξοφληθεί. Εάν παραμένουν ανεξόφλητες οφειλές τελών κυκλοφορίας, καθώς και σε περιπτώσεις, όπως εκκρεμότητες στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των οχημάτων (π.χ. κληρονόμοι), απαλλαγές οχημάτων, κλπ, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επικοινωνούν με την αρμόδια για τη φορολογία τους ΔΟΥ για την τακτοποίηση των σχετικών εκκρεμοτήτων και την έκδοση της βεβαίωσης.
Επισημαίνεται ότι, μόνο για το 2019, η διαδικασία εξόφλησης με φυσική παρουσία, που ακολουθείτο μέχρι σήμερα, προκάλεσε πάνω από 600.000 επισκέψεις στις ΔΟΥ όλης της χώρας.
Πληρωμή Τέλη Κυκλοφορίας 2021: Πόσες φορές μπορεί κανείς να κάνει άρση ακινησίας
Η άρση ακινησίας για ένα ή τρεις μήνες είναι δεσμευτική και δεν μπορεί να γίνει για δεύτερη φορά εντός του έτους σύμφωνα με την προηγούμενη ρύθμιση.
Μάλιστα αν κάποιος κάτοχος είχε κάνει χρήση της ευνοϊκής ρύθμισης και έχει καταβάλλει μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας για ένα μήνα μπορούσε μόνο να πραγματοποιήσει εκ νέου άρση αλλά για ολόκληρο το υπόλοιπο διάστημα του έτους καταβάλλοντας το υπόλοιπο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.
Δηλαδή αν κάποιος κάτοχος ΙΧ με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ κάνει άρση ακινησίας για 3 μήνες και μετά το πέρας των 90 ημερών επιθυμεί και πάλι να κάνει άρση ακινησίας θα πρέπει να καταβάλλει επιπλέον 90 ευρώ για τους υπόλοιπους μήνες του τρέχοντος έτους. Ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τις χρεώσεις σε περίπτωση δεύτερης άρσης ακινησίας και είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν επιβαρύνσεις με 1 ή 2/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Τέλη κυκλοφορίας 2021: Πως επηρεάζουν οι εκπομπές CO2 τους δασμούς
Το Τέλος Ταξινόμησης πέραν της Αξίας Λιανικής προ Φόρων υπολογίζεται και από τις εκπομπές CO2 και ειδικότερα αν οι ρύποι είναι μικρότεροι ή ίσοι των 100 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 μειώνονται κατά 5%.
Για εκπομπές CO2 μεγαλύτερες από 120 έως και 140 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά 10%.
Για μεγαλύτερη από 140 έω και 160 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά 20%.
Για μεγαλύτερη από 160 έως και 180 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά 30%.
Για μεγαλύτερη από 180 έως και 200 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά 40%.
Για μεγαλύτερη από 200 έως και 250 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της περ. α΄ της παρ. 2 αυξάνονται κατά 60%.
Για μεγαλύτερη από 250 γρ./χλμ, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης αυξάνονται κατά 100%.
Τα τελευταία ΝΕΑ για Επιστρεπτέα προκαταβολή , ΕΝΦΙΑ 2020, Συντάξεις
ΑΣΕΠ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ και αιτήσεις , Επίδομα θέρμανσης : Όλα τα ΝΕΑ
Πληρωμές για συντάξεις ΟΓΑ , ΑΜΕΑ , ΕΦΚΑ , ΔΕΚΟ , 534 ευρώ , Επιστρεπτέα προκαταβολή