Ένθερμος υποστηρικτής της κατασκευής του ελληνικού αγωγού εμφανίστηκε ο διευθύνων σύμβουλος της VEB Capital, Τimofey Khryapov, ο οποίος είναι στρατηγικός επενδυτής του South Stream. Θα είναι επενδυτής στην εταιρεία που ιδρύθηκε από κοινού με τη Ρωσία για την κατασκευή του Νότιου ευρωπαϊκού αγωγού.
“Είναι μία ενδιαφέρουσα επένδυση”, τόνισε ο κ.Khryapov διότι εκτός από το ότι θα γίνει σύντομα η απόσβεση και θέλουμε, όπως είπε, να έχουμε νέους εταίρους για να ανοίγουμε τις πόρτες σε νέες επενδύσεις. Εξήγησε τα οφέλη που θα έχει για την Ελλάδα η κατασκευή αυτού του αγωγού, διότι το πρότζεκτ αυτό έχει επένδυση 2 δισ. ευρώ και πάνω από τα μισά θα παραμείνουν στη χώρα γιατί θα ενισχύει την πραγματική οικονομία, ενώ θα δημιουργήσει πάνω από 20.000 θέσεις εργασίας και θα χρησιμοποιούνται εγχώρια υλικά. “Είναι ένας αγωγός για την Ελλάδα και έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού η χώρα θα μπει στο ευρωπαϊκό σύστημα φυσικού αερίου”, τόνισε.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης δήλωσε υπεραμύνθηκε του έργου, λέγοντας ότι το έργο του «νότιου ευρωπαϊκού αγωγού» με ρώσικο αέριο δεν στρέφεται εναντίον καμίας τρίτης πλευράς και δεν είναι στενά ανταγωνιστικό προς οποιοδήποτε άλλο ανάλογο έργο στη χώρα μας και τον ευρωπαϊκό χώρο. Επανέλαβε ότι η εναντίωση στον αγωγό αυτό με καθαρά πολιτικά κριτήρια, που υπαγορεύονται από πολιτικές σκοπιμότητες, εξυπηρετεί μόνο νέο-ψυχροπολεμικές διαιρέσεις και προκαταλήψεις, που είναι άκρως δυσμενείς έως επικίνδυνες για την Ευρώπη, τη σταθερότητα, την ειρήνη και το ευρωπαϊκό μέλλον.
Αντίθετα, όπως είπε, ο «νότιος ευρωπαϊκός αγωγός» είναι ένας καλός αγωγός ειρήνης, συνεργασίας ενεργειακής ασφάλειας, σταθερότητας και επάρκειας. “Ο αγωγός αυτός θα εξυπηρετεί πολλές ευρωπαϊκές χώρες και εκατομμύρια καταναλωτές και επιχειρήσεις και κυρίως θα εξυπηρετεί τις ανάγκες τους σε προσιτές τιμές”, δήλωσε.
Ο υπουργός ανέφερε ότι η κατασκευή και η διαχείριση του αγωγού, παρότι η σχέση αφορά μια μεγάλη και μια μικρή χώρα, συνιστά ένα πρότυπο παράδειγμα ισότιμης συνεργασίας. Και αυτό διότι, όπως εξήγησε, στη διαχείριση του αγωγού, που η κατασκευή του θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από ρώσικα κεφάλαια, θα συμμετέχουν ισότιμα, 50-50, μια ελληνική και μια ρωσική, εξ ολόκληρου δημόσιες εταιρείες.
Η ελληνική εταιρεία θα είναι η Δημόσια Επιχείρηση Ενεργειακών Επενδύσεων, η οποία δημιουργήθηκε “με νόμο που ψηφίστηκε σήμερα στη Βουλή και η ρώσικη εταιρεία θα είναι η Veb Capital, θυγατρική της γιγάντιας και φερέγγυας Τράπεζας Ανάπτυξης και Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων της Ρωσίας”.