Ριζικές αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, υποστηρίζοντας πως αυτές θα πραγματοποιηθούν έπειτα από διάλογο και πιλοτική εφαρμογή.
Ο κ. Φίλης τόνισε πως οι όποιες αλλαγές θα γίνουν έπειτα από εθνικό διάλογο για την Παιδεία, με τη συμμετοχή κομμάτων, κοινωνικών φορέων και προσωπικοτήτων του εκπαιδευτικού χώρου.
Να σημειωθεί, ακόμη, ότι ο διάλογος θα αφορά το σύνολο της εκπαίδευσης, ξεκινώντας από την προσχολική ηλικία και το δημοτικό και προχωρώντας στο γυμνάσιο, το λύκειο -και την αναβάθμιση και αυτονομία του- και, εν τέλει, τα πανεπιστήμια, καθώς και έναν νέο τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια. «Ο διάλογος είναι μονόδρομος για να αποκτήσει μεγαλύτερη αξιοπιστία η δημόσια εκπαίδευση», υπογράμμισε ο κ. Φίλης και συμπλήρωσε: «Δεν θα αναστατώσουμε την εκπαίδευση με βιαστικές αποφάσεις».
Μαζί με την Επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας θα λειτουργήσει μια νέα Επιτροπή, για να υπάρξουν έτοιμα τον Απρίλιο τα συμπεράσματα για τις αλλαγές που είναι αναγκαίες σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα σε πρώτη φάση, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, μέχρι τις γιορτές θα έχουν εντοπιστεί και διατυπωθεί τα προβλήματα και οι προτεραιότητες. Έπειτα, θα υπάρξει συζήτηση σε ομάδες εργασίας, αλλά και δημόσιες εκδηλώσεις, ούτως ώστε «να βρεθούν οι αναγκαίες και ρεαλιστικές λύσεις». Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο υπουργός στη συμμετοχή στο διάλογο όχι μόνο των φορέων, αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Ο κ. Φίλης είναι ο τέταρτος υπουργός που επιχειρεί να αναδιαρθρώσει τις Πανελλαδικές εξετάσεις τα τελευταία τρία χρόνια. Οι φετινοί υποψήφιοι καλούνται να δώσουν εξετάσεις με δύο διαφορετικά συστήματα. Αυτό τον έξι μαθημάτων και το άλλον των τεσσάρων συν ένα.