AMP και SEO: Μάθετε πως θα προσαρμοστείτε στη νέα αλλαγή κατεύθυνσης στο mobile internet. Τον Οκτώβριο του 2015 η Google λανσάρισε ένα νέο project με την ονομασία Amp (Accelerated Mobile Pages) που στόχο έχει να μειώσει το μέγεθος των ιστοσελίδων που προβάλλονται στα smartphone για να γίνεται η φόρτωση τους γρηγορότερα.
Το Amp το έβγαλε η Google ως απάντηση στην τεχνολογία Facebook Instant Articles και θα κάνει την φόρτωση των website στα smartphone έως 85 φορές ταχύτερη και στοχεύει περισσότερο στα ειδησεογραφικά websites και η ανάπτυξη του θα γίνει με τη συνεργασία τους
Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο στο SEO σχετικά με την τεχνολογία AMP και αναμένονται ραγδαίες εξελίξεις.
Για να δείτε πως επηρεάζει αυτό την ιστοσελίδα σας, διαβάστε παρακάτω.
Για ποιο λόγο εισήγαγε η Google το AMP
Η Google είναι ξεκάθαρα μια εμπροσθοβαρής εταιρεία και μας έχει συνηθίσει στις εκπλήξεις στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας και του ίντερνετ εισάγοντας εκπληκτικές καινοτομίες. Δεν είναι λοιπόν ασυνήθιστο να φέρει τα πάνω κάτω πάλι στο ίντερνετ με το AMP Project.
Απώτερος σκοπός του AMP Project είναι οι χρήστες να χρησιμοποιούν περισσότερο το ίντερνετ για την ενημέρωση τους, δηλαδή τη Google και όχι τα mobile app ή το Facebook, καθώς μέσω των τελευταίων χάνονται πολύτιμα views διαφημίσεων για το Google AdSense.
Άρα υπάρχει σκοπιμότητα στο λόγο που γίνεται τόσος ντόρος στο θέμα AMP και mobile internet.
To Amp αναπτύσσεται μαζί με το Twitter και είναι ανοικτό για τους πάροχους περιεχομένου. Η Google θέλει να επεκτείνει το Amp πέρα από τα ειδησεογραφικά sites και σε όλα τα άλλα τα site που δεν έχουν μόνο ειδησεογραφικό περιεχόμενο σε όλες τις ιστοσελίδες που υπάρχουν στο ίντερνετ γενικά για να εκτοπίσει την κυριαρχία του Facebook.
Επειδή λοιπόν η Google άρχισε να χάνει διαφημιστικά έσοδα από τον μεγάλο της αντίπαλο το Facebook, θεώρησε πως ήτανε σωστό να προσαρμόσει την τεχνολογία στα μέτρα της για να διασφαλίσει τα έσοδα της ανέπαφα.
Η τεχνολογία Instant Articles του Facebook
Τα Instant Articles του facebook φορτώνουν έως και 10 φορές ταχύτερα από το συνηθισμένο ίντερνετ και είναι σχεδιασμένα αποκλειστικά για κινητά και smartphones γενικότερα.
Στόχος του Facebook είναι να δώσει στον χρήστη την δυνατότητα να περιηγηθεί στο ίντερνετ και να διαβάσει τα νέα χωρίς να χρειαστεί να φύγει ούτε λεπτό από το Facebook.
Μάλιστα το Facebook το έχει πετύχει αυτό σε τέτοιο βαθμό που πολλοί νομίζουν ότι το Facebook είναι το ίντερνετ, αποδομώντας την κλασική άποψη ότι η Google είναι το ίντερνετ.
Πάρα πολλοί, ειδικά άτομα που έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με την νέα τεχνολογία θεωρούν ότι η σελίδα στο Facebook είναι η ιστοσελίδα σου και προσπαθούν να βρουν με ποιο τρόπο αγοράζει κανείς από μια σελίδα στο Facebook τη στιγμή που δεν υπάρχει καν eshop!
To συμπέρασμα είναι ένα ότι το Facebook και η Google έχουνε αιχμαλωτιστεί σε ένα παιχνίδι ανταγωνισμού στο ποιος θα φέρει το περισσότερο traffic, ειδικά στα ειδησεογραφικά sites. Πρόκειται για το λεγόμενο news traffic και οι αναφορές δείχνουν ότι το Facebook φέρνει περισσότερη κίνηση στα ειδησεογραφικά sites από ότι η Google.
Από αυτόν τον τεχνολογικό πόλεμο θεωρείτε ότι ο τελικός χρήστης θα βγει κερδισμένος αφού και οι δύο αντίπαλες τεχνολογίες στοχεύουν στο να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς της κάθε εταιρείας, βελτιώνοντας όλο και περισσότερο την εμπειρία του χρήστη στο ίντερνετ.
To blog του AMP project είναι φτιαγμένο σε WordPress!
Η ίδια η Google έδειξε την προτίμηση της προς το WordPress και αντί να δημιουργήσει το blog του AMPproject σε blogspot, προτίμησε το WordPress.com.
Επίτηδες κάνω αυτήν την παρέκβαση για να διασκεδάσω τις εντυπώσεις ότι το Joomla ή οποιδήποτε άλλο CMS είναι ανώτερο από το WordPress τουλάχιστον στο SEO.
Επίσης το κάνω αυτό για να αφανίσω έστω και την τελευταία μωρή φιλοδοξία ότι το WordPress υστερεί σε οτιδήποτε συγκριτικά με κάποιο άλλο CMS, eshop ή forum.
Πως επηρεάζεται το SEO με το AMP
Όλα καλά μέχρι εδώ και δεν θα είχαμε και κανένα πρόβλημα με τη νέα καινοτομία που εισήγαγε η Google μέχρι που στις 25 Φεβρουαρίου 2016 η ίδια η Google ανακοίνωσε ότι ενσωμάτωσε το AMP στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google.
Αυτό σημαίνει ότι το AMP αποτελεί πλέον παράγοντα αναζήτησης και θα πρέπει όλες οι ιστοσελίδες να προσαρμοστούν σύμφωνα με το AMP!
Δεν μας έφταναν οι 200 και πλέον παράγοντες αναζήτησης της Google, ούτε και οι προσαρμογές για το mobile SEO, αλλά τώρα η Google σπρώχνει την τεχνολογία του ίντερνετ ένα βήμα πιο πέρα με το AMP.
Το ξέρω ότι πολλοί μπορεί να έχετε πανικοβληθεί με το νέο φρούτο που ήρθε από το πουθενά, όμως η προσωπική μου άποψη συνιστά ψυχραιμία.
Σύμφωνα με το ahrefs και άλλα sites που μετράνε την ορατότητα των ιστοσελίδων με βάση τις αλλαγές του αλγορίθμου της Google, φαίνεται ότι δεν επηρεάζονται όλες οι ιστοσελίδες παρά μόνο οι ειδησεογραφικές και σε ένα μικρό ποσοστό που στην ουσία είναι ανεπαίσθητο.
Δεν θα πρέπει να ανησυχείτε ακόμα αν δείτε τις οργανικές σας αναζητήσεις να βρίσκονται σε πτώση, εκτός και αν είστε ειδησεογραφικό site. Τότε θα πρέπει να κάνετε όλες τις προσαρμογές εκείνες που χρειάζεται να κάνετε και να ενσωματώσετε την τεχνολογία AMP και όλες τις προεκτάσεις της στην ιστοσελίδα σας.
Αλλιώς θα πρέπει να αναμένεται μέχρι η αγορά και οι εταιρείες που κάνουν εφαρμογές στο ίντερνετ, βγάλουν νέα πρόσθετα και αλλάξουν τον κώδικα για να είναι προσαρμοσμένος με το AMP.
Η τεχνολογία AMP δεν έχει προσαρμοστεί σε όλες τις εφαρμογές
Δυστυχώς, η αγορά δεν έχει τις ίδιες ανησυχίες με την Google και μέχρι στιγμής δεν έχει προσαρμοστεί πλήρως με την νέα μεθοδολογία της Google.
Ακόμα και η Automattic, η ίδια η εταιρεία που εκμεταλλεύεται το WordPress και είναι υπεύθυνη για την ανανέωση του κώδικα που χρησιμοποιεί δεν έχει βγάλει μέχρι στιγμής κάποιο πρόσθετο που να προσαρμόζει την ιστοσελίδα σας πλήρως στην τεχνολογία AMP και με αυτόματο τρόπο.
Κάποιο πρόσθετο που δοκίμασα αυτές τις ημέρες δεν έχει τη λειτουργικότητα που απαιτείτε και εξαφανίζει πλήρως τα χαρακτηριστικά του θέματος της ιστοσελίδας σας ( WordPress Theme).
Έτσι θα πρέπει οι κατασκευαστές θεμάτων σε WordPress να προσαρμόσουν τα θέματα τους στο AMP και όχι να χρησιμοποιήσετε κάποιο πρόσθετο. Αυτό και μόνο του θα πάρει κάμποσο χρόνο μέχρι να βγάλουν όλες οι εταιρείες θεμάτων σε WordPress τις σχετικές ενημερώσεις.
Τώρα σε όσα site δεν χρησιμοποιούν WordPress προβλέπεται ότι θα καθυστερήσουν ακόμα περισσότερο μέχρι να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα της Google και ίσως κάποια CMS ή Eshops δεν προσαρμοστούν ποτέ.
Θα αυξηθεί δηλαδή το προβάδισμα στο SEO μεταξύ των ιστοσελίδων σε WordPress έναντι των ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων που χρησιμοποιούν άλλα προγράμματα.
Η τελική μου συμβουλή είναι να κρατήσετε μια στάση αναμονής αλλά όχι και να το αγνοήσετε τελείως μέχρι να κυκλοφορήσουν οι νέες εκδόσεις των θεμάτων WordPress που να υποστηρίζουν AMP.