του Γιάννη Μητάκη
Στον αέρα κινδυνεύει να τιναχθεί η θετική πορεία της κρουαζιέρας στην χώρα μας από τις κινητοποιήσεις των λιμενεργατών που αντιδρούν στα σχέδια της κυβέρνησης για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά.
Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση και το υπουργείο Τουρισμού έχουν «ποντάρει» αρκετά στον συγκεκριμένο τουριστικό κλάδο ευελπιστώντας ότι θα ενισχύσει την «βαριά βιομηχανία» της χώρας και θα δώσει ισχυρή ανακούφιση στα δημόσια ταμεία.
Την ίδια ώρα ωστόσο το θετικό κλίμα μπορεί να ανατραπεί από τις απεργίες των εργαζομένων του ΟΛΠ. Είναι προφανές άλλωστε πως η εικόνα της αποχώρησης ενός κρουαζιερόπλοιου από το λιμάνι του Πειραιά λόγω απεργίας θα δημιουργήσει αυτόματα κύμα φυγής και άλλων εταιρειών που θα προτιμήσουν «ασφαλέστερα» λιμάνια.
Σε κάθε περίπτωση έγγραφο του υπουργείου Τουρισμού που παρουσιάσει το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ δείχνει ότι:
– Ο αριθμός των αφίξεων κατά το 1ο τετράμηνο του 2016 ανήλθε στις 446 έναντι 412 την αντίστοιχη περίοδο του 2015
– Στο ίδιο διάστημα οι επιβάτες με κρουαζιερόπλοια ανήλθαν σε 514.429 όταν το 2015 ήταν 378.761
Τα συγκεκριμένα στοιχεία δείχνουν κατά το υπουργείο ότι θα συνεχιστεί και την φετινή χρονιά η ανοδική πορεία της κρουαζιέρας στην Ελλάδα που το 2015 παρουσίασε αύξηση κατά 11,5% σε σχέση με το 2014.