Κυριακή, 7 Ιουνίου, 2026
Tilegrafimanews – Έκτακτες Ειδήσεις και Επικαιρότητα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • …
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΒΙΝΤΕΟ
    • ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ/ΓΛΩΣΣΑ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΓΥΝΑΙΚΑ – ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
    • ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ γράφει…
    • Είπαν στο Τηλεγράφημα…
    • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
    • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
    • ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ
    • ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
    • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ
    • ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
    • ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ BUSINESS REPORT
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • …
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΒΙΝΤΕΟ
    • ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ/ΓΛΩΣΣΑ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΓΥΝΑΙΚΑ – ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
    • ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ γράφει…
    • Είπαν στο Τηλεγράφημα…
    • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
    • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
    • ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ
    • ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
    • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ
    • ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
    • ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ BUSINESS REPORT
Tilegrafimanews – Έκτακτες Ειδήσεις και Επικαιρότητα
Αρχική ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πως η μεσογειακή διατροφή και η καφεΐνη προστατεύουν τα μάτια

Newsroom από Newsroom
24/10/2016 21:28
σε ΔΙΑΤΡΟΦΗ
A A
52
SHARES
110
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter
Google Πρόσθεσε το tilegrafimanews.gr ως προτιμώμενη πηγή στη Google

Σύμφωνα με έρευνα Πορτογάλων επιστημόνων που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Ακαδημίας Οφθαλμολογίας στο Σικάγο, η μεσογειακή διατροφή μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εκδήλωσης ηλικιακής ωχράς κηλίδας, την βασική αιτία τύφλωσης παγκοσμίως.

Η διατροφή που είναι πλούσια σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, ξηρούς καρπούς, υγιεινά λιπαρά και ψάρια έχει αποδειχτεί ότι είναι «φύλακας άγγελος» για την ανθρώπινη υγεία. Κάνει καλό στην καρδιά, μειώνει τον κίνδυνο εκδήλωσης καρκίνου και τώρα, για πρώτη φορά, η επιστημονική κοινότητα διαπιστώνει ότι, η μεσογειακή διατροφή θωρακίζει τα μάτια μας από διάφορες παθήσεις, όπως η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κόιμπρα στην Πορτογαλία με τη βοήθεια ερωτηματολογίων κατέγραψαν τις διατροφικές συνήθειες συνολικά 883 ανθρώπων, ηλικίας 55 ετών και άνω, στην Πορτογαλία. Απ΄αυτούς, 449 είχαν εκφύλιση ωχράς κηλίδας σε αρχικό όμως στάδιο και οι 434 δεν είχαν οφθαλμική πάθηση. Όσοι ακολουθούσαν τη μεσογειακή διατροφή, είχαν 35% χαμηλότερο κίνδυνο εκδήλωσης της πάθησης.

[irp posts=”75055″ name=”H παραδοσιακή κρητική διατροφή του 1960 κάνει θαύματα στην υγεία!”]

Οι Πορτογάλοι επιστήμονες διαπίστωσαν κι ένα ακόμη ενδιαφέρον συμπέρασμα. Όσοι κατανάλωναν μεγάλες ποσότητες καφεΐνης, είχαν και αυτοί μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Το 54% των ατόμων που κατανάλωναν έναν καφέ εσπρέσο την ημέρα, δεν είχε κάποια πάθηση των οφθαλμών ενώ το 45% είχε.

«Η μελέτη έρχεται να προστεθεί σε άλλα δεδομένα που δείχνουν ότι η υγιεινή διατροφή είναι σημαντική για την προστασία της υγείας μας, περιλαμβανομένης και των ματιών μας. Πιστεύουμε λοιπόν ότι η έρευνα είναι ένα βήμα προς την ανακάλυψη νέων αποτελεσματικών θεραπειών για την ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας», υπογράμμισε ο επικεφαλής της μελέτης, καθηγητής Ρουφίνο Σίλβα, καθηγητής Οφθαλμολογίας στο πορτογαλικό πανεπιστήμιο.


Google News
Πάτα εδώ και ακολούθησε το TILEGRAFIMANEWS.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις

Ετικέτες: διατροφήέρευναΚΑΦΕΪΝΗΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗόρασηΤΥΦΛΩΣΗ

ΣχετικάΆρθρα

ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ

Ο αήττητος Τροπαιοφόρος: Γιατί η Ελλάδα «πλημμύρισε» από Γιώργηδες – Η Γενετική Κωδικοποίηση ενός Έθνους

22/04/2026 | 16:00
ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ

Έρευνα: Οι μισοί Έλληνες έχουν αγοράσει μεταχειρισμένα προϊόντα μέσα στο τελευταίο 12μηνο

09/07/2025 | 16:00
ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ

Έρευνα: Τα υψηλά επίπεδα απόσπασης της προσοχής των οδηγών οφείλεται κυρίως στα κινητά τηλέφωνα

15/05/2025 | 12:00
Featured

Τέμπη: Κατεπείγουσα έρευνα για το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ζητεί ο Αρειος Πάγος

08/04/2025 | 23:45 - Ενημέρωση 09/04/2025 | 06:12
Load More
Επόμενο Άρθρο

Ανασχηματισμός: Διώχνουν άρον άρον τον Σκουρλέτη-Τι συμβαίνει ....


ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Πέθανε ο Γιώργος Σουφλιάς σε ηλικία 85 ετών

    214 shares
    Share 86 Tweet 54
  • Λιβανέζα βουλευτής: «Η Χεζμπολάχ ενεργεί κατ’ εντολή του Ιράν και αντίθετα στη βούληση του Λιβάνου»

    78 shares
    Share 31 Tweet 20
  • Δημοσκόπηση Prorata: Σταθερά πρώτη η ΝΔ, δεύτερη η ΕΛΑΣ και τέταρτο το ΠΑΣΟΚ

    71 shares
    Share 28 Tweet 18
  • Το Κίεβο ανέλαβε την ευθύνη για το drone που βρέθηκε στη Λευκάδα

    67 shares
    Share 27 Tweet 17
  • ΑΓΡΟΤΕΣ ΝΕΑ: De Minimis έως 80€/στρέμμα, αλώνια από αυτή την εβδομάδα +40 εκατ. ευρώ – Τι περιμένουν παραγωγοί και κτηνοτρόφοι

    715 shares
    Share 286 Tweet 179
  • Εξετάζεται η μετακίνηση του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη – Ποια ονόματα “παίζουν” στον ανασχηματισμό της Πέμπτης

    57 shares
    Share 23 Tweet 14
  • Γεωργιάδης: Το «βραχιολάκι» επεκτείνεται, με καλύτερη εξυπηρέτηση για τους πολίτες

    56 shares
    Share 22 Tweet 14
Tilegrafimanews – Έκτακτες Ειδήσεις και Επικαιρότητα

Το ενημερωτικό site tilegrafimanews.gr είναι ένας ειδησεογραφικός ιστότοπος με βασικό χαρακτηριστικό του, την εγκυρότητα της είδησης και έτσι έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του διαδικτυακού κοινού καθώς συνολικά το έχουν επισκεφτεί πάνω από 3 εκατομμύρια χρηστών. Η καθημερινή επισκεψιμότητα επιβραβεύει την προσπάθεια όλης της δημοσιογραφικής ομάδας μας.

Τηλεγράφημα Αριθμός μέλους - Μητρώο online media: 12528 Υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης - Γενική γραμματεία ενημέρωσης και επικοινωνίας

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • HOT NEWS
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

About Us

Πρόσθεσε το μπάνερ μας Google+

Όροι χρήσης

Επικοινωνία

Διαφημιστείτε στο tilegrafimanews.gr

RSS feed

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ

News OAED.GR ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΣΕΠ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΗ ΣΗΜΕΡΑ ΔΙΕΘΝΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ ΕΦΚΑ Ελλάδα ΗΠΑ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ Μητσοτάκης ΝΕΑ ΟΑΕΔ ΟΠΕΚΕΠΕ ΠΟΙΟΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΝΕΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΣΥΡΙΖΑ Συντάξεις ΤΟΥΡΚΙΑ καιρός
  • All categories
  • Newsletter
  • tags
  • test
  • useronline
  • Ανάρτηση σχολίων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • Όλες οι ειδήσεις
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου – Cookies – Newsletter
  • Ποιοι είμαστε
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

© 2015 - 2022 tilegrafimanews.gr | Produced by etouch

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • …
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΒΙΝΤΕΟ
    • ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ/ΓΛΩΣΣΑ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΓΥΝΑΙΚΑ – ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
    • ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ γράφει…
    • Είπαν στο Τηλεγράφημα…
    • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
    • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
    • ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ
    • ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
    • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ
    • ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
    • ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ BUSINESS REPORT

© 2015 - 2022 tilegrafimanews.gr | Produced by etouch