Η Ελλάδα δεν έχει τέτοιο πρόβλημα και δεν πρέπει να αποκτήσει
«Όχι η Ελλάδα δεν έχει πρόβλημα, αντιμετωπίζει ζητήματα μεγάλης συγκέντρωσης τουριστών σε συγκεκριμένους, λίγους προορισμούς, λίγους μήνες το χρόνο – Αλλά δεν έχει τέτοιο πρόβλημα και δεν πρέπει να αποκτήσει. Σε κάποια νησιά του Αιγαίου κάποιους μήνες το χρόνο αρχίζουμε να έχουμε προβλήματα εξυπηρέτησης τουριστών λόγω υποδομών, όπου οι αυτές δοκιμάζονται. Αν είχαμε καλύτερες υποδομές θα μπορούσαμε να έχουμε και περισσότερους τουρίστες. Το ερώτημα είναι αν θέλουμε περισσότερους επισκέπτες ή αν θέλουμε επισκέπτες που να δαπανούν περισσότερα χρήματα», είπε ο πρωθυπουργός, αναφερόμενος στον υπερτουρισμό.
Ενώ είπε ακόμη, μεταξύ άλλων, για τις υποδομές: «Να διαχωρίσουμε τις υποδομές σε εθνικής εμβέλειας και σε εκείνης που εξαρτώνται από την τοπική αυτοδιοίκηση. Η χώρα μας έχει πολύ σύγχρονα αεροδρόμια, έναν ιδιωτικό, εθνικό αερομεταφορέα, καινούριους αυτοκινητόδρομους που προσφέρουν αναπτυξιακές δυνατότητες, ενώ προχωρήσαμε σε σημαντικές ιδιωτικοποιήσεις στα λιμάνια μας».
Για τη βιωσιμότητα, υπογράμμισε: «Έπρεπε να καλύψουμε ένα χαμένο έδαφος. Έχουμε προχωρήσει, αλλά δεν είμαστε εκεί που θέλουμε (…) Στην ανακύκλωση χρεάζεται και η συμβολή των τοπικών αρχών, όπως πχ. στην περίπτωση της Τήλου όπου σε σχεδόν απόλυτο βαθμό έχει γίνει πραγματικότητα.
Μίλησε και για το νερό, το οποίο και χαρακτήρισε «κρίσιμη παράμετρο», σημειώνοντας ότι η απάντηση πρέπει να είναι αποτέλεσμα μελέτης ανά περιοχή. «Προς το παρόν είμαστε στη λογική των προσωρινών λύσεων, αλλά σχεδιάζουμε και τις μακροπρόθεσμες λύσεις. Για παράδειγμα το να δώσουμε λύση στις αφαλατώσεις των νησιών, θα μπορούσε να γίνει πιο συνολικά, με τη βοήθεια της ΕΥΔΑΠ», είπε.
Για την πρόβλημα με την ανοικοδόμηση σε ορισμένα νησιά των Κυκλάδων, σημείωσε ανάμεσα σε άλλα: «Γνωρίζουμε ότι Μύκονος και Σαντορίνη είναι δύο νησιά με πολύ σημαντική προστιθέμενη αξία. Την ίδια στιγμή αυτές οι πιέσεις είναι αντιπαραγωγικές για το ίδιο το τουριστικό προϊόν και εμείς δεν πιστεύουμε στην αυτορύθμιση εκεί, δεν θέλουμε δηλαδή να γίνει ζημιά εκεί για να προσαρμοστεί η αγορά.
Στην κατεύθυνση αυτή παρεμβαίνουμε, όπως στο ζήτημα της κρουαζιέρας για παράδειγμα. Το να βάλουμε ένα εισιτήριο στην κρουαζιέρα και να ελέγξουμε τον τρόπο που προσεγγίζουν τα κρουαζιερόπλοια αυτούς τους προορισμούς είναι λογικά βήματα. Η Σαντορίνη χρειάζεται κατεπειγόντως ένα νέο λιμάνι και ήδη το δρομολογούμε αυτό».