ΑΓΡΟΤΕΣ ΤΩΡΑ : ΠΡΟΣΟΧΗ – ΕΚΤΑΚΤΕΣ απαντήσεις για τις ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΛΙΠΑΣΜΑΤΑ ΟΠΕΚΕΠΕ (opekepe.gr) – BLACK FRIDAY NEWS
ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ – BLACK FRIDAY: Η πλατφόρµα άνοιξε αργά το βράδυ της 15ης Νοεµβρίου, την ηµεροµηνία δηλαδή που είχε ανακοινωθεί, ενώ µέχρι στιγµής αυτό που γνωρίζουµε είναι ότι η προθεσµία για την υποβολή της αίτησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος λήγει στις 25 του µήνα.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το tilegrafimanews.gr
Η επιδότηση είναι αφορολόγητη, ακατάσχετη και ανεκχώρητη στα χέρια του ∆ηµοσίου ή Τρίτων.
Επισήµανση: Επειδή ακούστηκε, να διευκρινίσουµε ότι δεν υπάρχει κάποια διάταξη απαγόρευσης για όσους είναι ενταγµένοι σε πρόγραµµα Νιτρορύπανσης, που σηµαίνει ότι µπορούν να υποβάλλουν κανονικά την αίτηση για την επιδότηση.
Υπάρχουν θέµατα που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή για τη διασφάλιση όποιου υποβάλλει την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, είτε είναι αγρότης, είτε ο λογιστής του, είτε ο γεωπόνος, µελετητής κλπ.
Τέτοια είναι:
- 1) Σε καµία περίπτωση δεν υποβάλλουµε την αίτηση αν προηγουµένως δεν έχουµε µπροστά µας τα παραστατικά στη φυσική τους µορφή.
- 2) Πρέπει ο ενδιαφερόµενος αγρότης που γνωρίζει να διαχωρίσει ποια είδη από τα περιγραφόµενα στα τιµολόγια είναι λιπάσµατα, ώστε να αθροίσουµε την αξία τους και να την πληκτρολογήσουµε στα στοιχεία κόστους (5) στον πίνακα Β’.
- 3) Η απόφαση δίνει το δικαίωµα για αίτηση, στους επαγγελµατίες αγρότες, είτε είναι του ειδικού είτε του κανονικού καθεστώτος. Για να διασφαλίσουµε ποιοι είναι αυτοί, µπορούµε να ελέγξουµε αν στο Ε1 του φορολογικού έτους 2021 είναι κλικαρισµένος ο κωδικός 037/038, ή µπορούµε µπαίνοντας στη διεύθυνση https://maae.minagric.gr/maae/login.zul, να εκτυπώσουµε για τον ενδιαφερόµενο, τη βεβαίωση του επαγγελµατία αγρότη.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ *
Ε: Τελικά εµείς του ειδικού καθεστώτος που είµαστε γραµµένοι στο ΜΑΑΕ, αλλά δεν είµαστε κατά κύριο επάγγελµα αγρότες δικαιούµαστε;
Α: Πρέπει να είστε επαγγελµατίες αγρότες και φυσικά εγγεγραµµένοι στο ΜΑΑΕ. Σε περίπτωση που είστε εγγεγραµµένοι, αυτό µπορεί να γίνει µέχρι τις 25.11.22.
Ε: Όσοι αγρότες είναι στο κανονικό καθεστώς έχουν µόνο όσα τιµολόγια έχουν ανέβει στο mydata. Γιατί; ∆εν σε αφήνει να βάλεις άλλα τιµολόγια στο πεδίο 4. Στο ειδικό καθεστώς σε αφήνει να βάλεις τιµολόγια. Θα αλλάξει κάτι σε αυτό; Γιατί να µην µπορούµε να βάλουµε τιµολόγια που δεν έχουν ανέβει στο mydata που στο κάτω κάτω ήταν υποχρέωση του προµηθευτή να το κάνει σαν έσοδό του;
Α: Πρέπει να διαβιβαστούν από τον εκδότη και το σύστηµα ενηµερώνεται άµεσα. ∆ιαφορετικά δεν µπορεί να τα καταχωρήσει ο εκδότης. Σε κάθε περίπτωση, όποιος θα κάνει τη διαδικασία της υποβολής, θα πρέπει να τσεκάρει πρώτα έχοντας τα τιµολόγια στη φυσική τους µορφή, ποια ποσά από αυτά που αναγράφονται αφορούν λιπάσµατα. Το να πάει κάποιος και να υποβάλλει την αίτηση µε ό,τι εµφανίζεται στο σύστηµα, θεωρώ ότι είναι ό,τι χειρότερο και µε το ανάλογο ρίσκο ανακρίβειας.
Ε: Όταν κανείς την αίτηση σου βγάζει το σύνολο της ενίσχυσης; Τελικά είναι 10% η 20%;
Α: ∆εν εµφανίζεται το ποσό της επιδότησης στην αίτηση. Στην §5 του άρθρου 2 της απόφασης ορίζεται: «5. Η µορφή της ενίσχυσης, η ενωσιακή νοµική βάση χορήγησής της, η µεθοδολογία προσδιορισµού του ύψους της, οι όροι, οι ειδικότερες προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησής της, ο τρόπος καταβολής της, οι υποχρεώσεις των δικαιούχων, οι διαδικασίες ελέγχου, ανάκτησης, βεβαίωσης και είσπραξης αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών και κάθε άλλο συναφές ζήτηµα θα καθοριστούν µε όµοια απόφαση η οποία θα εκδοθεί µετά την παρέλευση της προθεσµίας υποβολής των αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος της παρούσας».
∆ηλαδή, µετά τις 25 Νοεµβρίου θα περιµένουµε την έκδοση νέας απόφασης στην οποία θα καθορίζονται τα κριτήρια για τη χορήγηση της επιδότησης, αφού προηγουµένως γίνει η συγκέντρωση των στοιχείων των αιτήσεων. Το µόνο βέβαιο είναι ότι απαιτείται επιπλέον χρόνος για να υλοποιηθούν οι αιτήσεις.
*Γιώργος Παπαδημητρίου
Φοροτεχνικός – Πρόεδρος Σ.Ε.Ε.Λ.Φ.Ο. (Σύλλογος Ελευθέρων Επαγγελματιών Λογιστών Φοροτεχνικών Οικονομολόγων) Νομού Καρδίτσας
Έλεγχος των τιµολογίων
Οι ενδιαφερόµενοι αγρότες πρέπει να ελέγξετε στα τιµολόγια σας, σε ποια από αυτά συµπεριλαµβάνονται λιπάσµατα. ∆ιότι υπάρχουν αγορές µε το ίδιο τιµολόγιο στο οποίο περιέχονται εκτός από λιπάσµατα και σπόροι ή άλλα εφόδια. στις περιπτώσεις αυτές πρέπει από καθαρή αξία να αφαιρέσετε τα ποσά που δεν αντιστοιχούν σε λιπάσµατα και να καταχωρηθεί στην αίτηση το υπόλοιπο ποσό.
Προσοχή στην υποβολή των αιτήσεων
Όσοι υποβάλλετε την αίτηση, ελέγξτε ότι έχετε το δικαίωµα να το κάνετε: ότι είστε κατά κύριο επάγγελµα αγρότες και εγγεγραµµένοι στο ΜΑΑΕ.
ΑΓΡΟΤΕΣ ΤΩΡΑ : ΠΡΟΣΟΧΗ – ΕΚΤΑΚΤΕΣ απαντήσεις για τις ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΛΙΠΑΣΜΑΤΑ ΟΠΕΚΕΠΕ – BLACK FRIDAY NEWS
Την Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου εορτάζεται φέτος ο θεσμός Black Friday στη χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό το καταστήματα θα κάνουν δελεαστικές προσφορές προκειμένου να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό.
Παράλληλα επισημαίνεται πως ο θεσμός θα είναι διαφορετικός σε σχέση με άλλες χρονιές διότι δεν θα υπάρχουν φέτος οι καθιερωμένες ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου όπως ίσχυε έως τώρα, καθώς αυτές έχουν καταργηθεί, αλλά και οι καταναλωτές αναμένεται να είναι πιο συγκρατημένοι στις αγορές τους σε σχέση με άλλες χρονιές.
Οι συμβουλές
Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι οι καταναλωτές στις αγορές τους την ημέρα της Black Friday, σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Αναλυτικά, οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν για την Black Friday τα εξής:
Θα πρέπει να δείξουν προσοχή στους επίδοξους απατεώνες και στις απατηλές πρακτικές.
Η Black Friday αποτελεί ευκαιρία και για τους scammers που εκμεταλλεύονται την επιθυμία των καταναλωτών για πολλές και καλές προσφορές. Ακόμη λοιπόν και αν οι καταναλωτές συναντήσουν όρους όπως «φθηνά», «προσφορά» κλπ, δεν θα πρέπει να θεωρήσουν ότι όντως πρόκειται για μια καλή ευκαιρία. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όπου οι τιμές είναι ιδιαίτερα χαμηλές ή έστω, σημαντικά χαμηλότερες από ό,τι συνήθως, τα αγαθά ενδέχεται να είναι απομιμητικά ή ελαττωματικά!
Οι καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν την έρευνά τους πριν προβούν στις αγορές τους ώστε να είναι σε θέση να εντοπίσουν τις ψεύτικες προσφορές.
Θα πρέπει να διαβάσουν τους όρους χρήσης στα ηλεκτρονικά καταστήματα και να ρωτήσουν για τις εγγυήσεις στα φυσικά καταστήματα
Ενώ οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων ανανεώνουν συχνά την πολιτική επιστροφών προς όφελος του καταναλωτικού κοινού, οι μικρότερες επιχειρήσεις ενδέχεται να δείξουν μικρότερη ευελιξία. Οι καταναλωτές θα πρέπει να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού καταστήματος προτού προβούν σε αγορά ή ρωτήσουν για την πολιτική του καταστήματος, όταν αυτό είναι φυσικό κατάστημα, σε περίπτωση επιστροφής του αγαθού.
Θα πρέπει να προσέξουν την παρορμητική αγοραστική συμπεριφορά προτού προβείτε σε συναλλαγή.
Οι καταναλωτές χρειάζονται πραγματικά το προϊόν που είδαν στην βιτρίνα ή στο e-shop; Μήπως το τελικό ποσό των αγορών τους εκτρέπει τον προϋπολογισμό τους; Η Black Friday προκαλεί τέτοιο ενθουσιασμό στους καταναλωτές που πολλές φορές προβαίνουν σε αγορές που δεν τους είναι πραγματικά αναγκαίες από το φόβο ότι μπορεί να μην προλάβουν να αξιοποιήσουν τις προσφορές!
Οι καταναλωτές θα πρέπει να θυμούνται ότι παρά τις ελκυστικές προτάσεις που τα καταστήματα μπορεί να υπόσχονται ενόψει της Black Friday, όσο πλησιάζει η εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, η αγορά θα ανανεώσει και πάλι τις προμήθειές της προτείνοντας νέες εκπτώσεις και καινούρια αγαθά!
Προσοχή στις άγνωστες ή πρωτοεμφανιζόμενες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις
Οι καλύτερες προσφορές δεν παρέχονται πάντα από τις μεγάλες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις. Kαι οι μικρές ηλεκτρονικές επιχειρήσεις μπορούν να προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες για αγορές, ωστόσο στις περιπτώσεις πρωτοεμφανιζόμενης ή άγνωστης επιχείρησης, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί για να μην χάσουν χρήματα.
Αν διαπιστώσουν ότι παραλείπονται κρίσιμα στοιχεία για την αναγνώριση της ταυτότητας της ηλεκτρονικής επιχείρησης όπως είναι η εταιρική επωνυμία, η ταχυδρομική διεύθυνση, τα τηλέφωνα επικοινωνίας, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και το ΑΦΜ της, είναι προτιμότερο να αποφύγουν να προβούν σε αγορά μέχρι να διασταυρώσουν την αξιοπιστία της επιχείρησης διερευνώντας προηγουμένως την φήμη της στο διαδίκτυο.
Προσοχή στις παραπλανητικές προσφορές
Ακόμη και αν ψωνίζουν οι καταναλωτές από μία ιστοσελίδα που εμπιστεύονται, είναι σημαντικό να ελέγξουν όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν στην συναλλαγή σας: η τιμή, η εγγύηση, το κόστος μεταφοράς, η διαθεσιμότητα ή ο χρόνος παράδοσης, μπορεί να είναι μερικές από τις σημαντικές πληροφορίες που θα καθορίσουν την τελική τους επιλογή.
Πολλές φορές όμως ενδέχεται να εμφανιστούν αναδυόμενα banners με προσφορές άσχετες από αυτές που παρέχει η προμηθεύτρια επιχείρηση, από ιστοσελίδες που τους ζητούν να εισάγουν τα στοιχεία των τραπεζικών σας λογαριασμών ή και των κωδικών τους για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Στις περιπτώσεις αυτές, οι καταναλωτές θα πρέπει να επικοινωνήσουν τόσο με την επιχείρηση όσο και με την τράπεζά τους και να επιβεβαιώσουν τη γνησιότητα του περιεχομένου των μηνυμάτων αυτών. Θα πρέπει να αποφεύγουν προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
Θα πρέπει να δείξουν μεγάλη προσοχή στην παροχή ευαίσθητων προσωπικών πληροφοριών.
Στις περιπτώσεις που οι καταναλωτές σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν την πιστωτική ή την χρεωστική τους κάρτα θα πρέπει να ελέγξουν με προσοχή το περιεχόμενο των όρων και των email που σχετίζονται με την συναλλαγή τους. Επίσης, δεν θα πρέπει να προχωρήσουν σε συναλλαγή αν τους ζητείται να εγκαταστήσουν λογισμικό για την απόκτηση μιας προσφοράς.
ΕΚΤΑΚΤΟ – ΘΑΥΜΑ!!! ΣΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ: Ποιοι θα πάρουν διπλή ή τριπλή αύξηση!!!!!!