ΝΕΟ ΕΚΤΑΚΤΟ ΣΟΚ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ! Έχασαν τον ύπνο τους στα χωριά με τον ΟΣΔΕ και το ΜΠΛΟΚΟ ΟΠΕΚΕΠΕ (www.opekepe.gr)- ΑΣΕΠ (www.asep.gr) ΝΕΑ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ!!! – Όσα πρέπει να ξέρετε!
Αγροτικά νέα: Την ανάγκη έκδοσης, εδώ και τώρα, ολοκληρωμένης Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) για ΟΣΔΕ 2023, επισημαίνει με επιστολή της η Ένωση Αγροτών Συνεταιρισμού (ΕΑΣ) Ιεράπετρας «η Ένωση», της Κρήτης.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το tilegrafimanews.gr
NEWS -Όπως δηλώνει στον ΑγροΤύπο ο πρόεδρος της ΕΑΣ Ιεράπετρας κ. Νίκος Δασκαλάκης, «ο διαγωνισμός του ΟΠΕΚΕΠΕ για αναζήτηση εργολάβου (προϋπολογισμού 19,84 εκατ. ευρώ) ακυρώθηκε. Και να βρεθεί όμως εργολάβος να αναλάβει το έργο δεν μπορεί να τρέξει το ΟΣΔΕ χωρίς τον Οδικό Χάρτη που δεν τον έχει κάνει ο ΟΠΕΚΕΠΕ (www.opekepe.gr).
Επίσης στη νέα ΚΑΠ είναι υποχρεωτικό να πραγματοποιηθούν έλεγχοι από τον ΟΠΕΚΕΠΕ με παρακολούθηση (monitoring) στο πλαίσιο της Βασικής Ενίσχυσης και των Ορεινών, Μειονεκτικών Περιοχών, που έχουμε στην περιοχή μας. Το monitoring όμως δεν κατάφερε να λειτουργήσει πιλοτικά και έκανε πολλά λάθη. Το ΥπΑΑΤ υποστηρίζει ότι φέτος δεν θα έχει καταληκτική ημερομηνία η κατάθεση δήλωσης ΟΣΔΕ. Όμως αν φτάσουμε Οκτώβριο πως θα γίνουν οι πληρωμές προκαταβολής του τσεκ χωρίς να υπάρξει ένα σωστό ΟΣΔΕ. Οι αγρότες φοβούνται ότι θα χάσουν τα χρήματά τους.
Σχεδόν μισός χρόνος έχει περάσει από την έναρξη της πρώτης χρονιάς εφαρμογή της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής και όλοι, αγρότες και υπεύθυνοι στο ΥΠΑΑΤ ακόμη «ψάχνονται» τι πρέπει να δηλωθεί και τι όχι στον ΟΣΔΕ. Αλλά πρώτα για να γίνει αυτό, θα πρέπει η πλατφόρμα να… ανοίξει για να υποδεχθεί τις δηλώσεις ΟΣΔΕ, όταν σχεδόν σε όλα τα υπόλοιπα Κράτη – Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης η διαδικασία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί.
Η εφαρμογή της Νέας ΚΑΠ 2023-27 από 1/1/2023 περιέχει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με την εφαρμοζόμενη τα προηγούμενα χρόνια και αυτό δημιουργεί ανησυχία ανάμεσα στους συνεταιρισμούς και σε όλους τους παραγωγούς. Η νέα εφαρμογή είναι πολυπλοκότερη και δημιουργεί ανασφάλεια για την μη καλή αξιοποίηση των πόρων που διατίθενται για τους παραγωγούς. Μια από τις κρίσιμες εκκρεμότητες αποτελεί και η έκδοση της εφαρμοστικής απόφασης, ώστε να γνωρίζουν οι παραγωγοί τις δυνατότητές τους και τις υποχρεώσεις τους επακριβώς, ώστε να προγραμματίσουν και τι θα συμπεριλάβουν στις δηλώσεις ΟΣΔΕ 2023 που πρέπει να αρχίσουν να υποβάλλονται άμεσα για να μην έχουν απώλεια ενισχύσεων.
Αυτή την στιγμή δεν έχει εκδοθεί επίσημα κανένα σχέδιο. Ήδη έχουν εντοπισθεί θέματα με διαφορές ερμηνείας μεταξύ διαφόρων υπηρεσιών σας, όσον αφορά τον βασικό κανονισμό 2115/2022 και το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο. Ένα τέτοιο θέμα αφορά τον πιθανό αποκλεισμό νέων αγροτών και δικαιούχων σχεδίων βελτίωσης από την μη σωστή επιλογή οικολογικού σχήματος.
Αντίθετα έγινε γνωστό ότι αντί της απλοποίησης με την προώθηση έκδοσης μίας εφαρμοστικής απόφασης όπως ίσχυσε την περίοδο 2014-2022 θα εκδοθούν περισσότερες της μια εφαρμοστικές αποφάσεις, με βάση τις αρμοδιότητες των διαφόρων υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ και όχι την ανάγκη των συνεταιρισμών και αγροτών για απλοποίηση.
ΝΕΟ ΕΚΤΑΚΤΟ ΣΟΚ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ! Έχασαν τον ύπνο τους στα χωριά με τον ΟΣΔΕ και το ΜΠΛΟΚΟ ΟΠΕΚΕΠΕ- ΑΣΕΠ ΝΕΑ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ!!!-Αναλυτικά, το πλήρες περιεχόμενο της επιστολής έχει ως εξής:
«Σε επικίνδυνη φάση εισέρχεται η διαδικασία υποβολής των δηλώσεων ΟΣΔΕ, καθώς έχει μπει ο Μάιος και οι αρμόδιες εθνικές αρχές αδυνατούν να διαμορφώσουν ένα σαφές και αξιόπιστο θεσμικό πλαίσιο για την εφαρμογή της νέας ΚΑΠ, κάτι που αποτελεί προαπαιτούμενο και για τις Αιτήσεις Ενιαίας Ενίσχυσης 2023 των αγροτών.
Την άνευ προηγουμένου καθυστέρηση στην εφαρμογή της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) στη χώρα, γεγονός που μας καθιστά μοναδική περίπτωση στην ΕΕ, με σημαντικό αντίκτυπο στον προγραμματισμό και την οικονομική βιωσιμότητα των Ελλήνων αγροτών. Το έλλειμμα διαβούλευσης αρχικά και ενημέρωσης στη συνέχεια, αλλά και οι μεγάλες καθυστερήσεις στην εξειδίκευση του στρατηγικού σχεδίου της ΚΑΠ με τη μορφή εφαρμοστικών εγκυκλίων, έχουν οδηγήσει τους αγρότες σε οριακό σημείο σε σχέση με τη βιωσιμότητά τους, σε ένα ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον όπου τα κόστη παραγωγής έχουν εκτοξευθεί. Μάλιστα, η καθυστέρηση του κρατικού μηχανισμού έχει αντίκτυπο στην έναρξη του «πολύπαθου» έργου του ΟΣΔΕ, γεγονός το οποίο, μετά από το χαοτικό και ολέθριο έτος δηλώσεων 2022, προκαλεί τεράστια ανασφάλεια τόσο στους παραγωγούς όσο και στους αγροτικούς συνεταιρισμούς που αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο της συλλογής των δηλώσεων.
Οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν αρμόδια διεύθυνση Αγροτικής Πολιτικής, Τεκμηρίωσης και Διεθνών Σχέσεων του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης να έχει καταλήξει σε δύο σχέδια Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων (εφαρμοστικές της νέας ΚΑΠ) οι οποίες ανοίγουν μεν σε κάποιο βαθμό το δρόμο στη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική δεν εξασφαλίζουν ωστόσο την ολοκλήρωση υποβολής των δηλώσεων. Κι αυτό γιατί, από τις αποφάσεις λείπουν οι απαραίτητες αποσαφηνίσεις, τουλάχιστον σε τρία κεφάλαια της νέας ΚΑΠ και συγκεκριμένα στα πεδία που αναφέρονται στην αιρεσιμότητα, στα eco schemes και στις συνδεδεμένες ενισχύσεις.
Στις δύο ΚΥΑ που έχουν συνταχθεί μετά κόπων και βασάνων, χωρίς ωστόσο να πάρουν τις υπουργικές αποφάσεις, αντιμετωπίζονται τα ακόλουθα θέματα:
- Α) «Καθορισμός οριζοντίων θεμάτων για την εφαρμογή των παρεμβάσεων άμεσων ενισχύσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Καν. (ΕΕ) 2021/2115 και το Στρατηγικό Σχέδιο της Ελλάδας για την ΚΑΠ 2023-2027»
- Β) «Καθορισμός λεπτομερειών για την εφαρμογή της βασικής εισοδηματικής στήριξης, της συμπληρωματικής αναδιανεμητικής εισοδηματικής στήριξης και της συμπληρωματικής εισοδηματικής στήριξης για γεωργούς νεαρής ηλικίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του Καν. (ΕΕ) 2021/2115 και το Στρατηγικό Σχέδιο της Ελλάδας για την ΚΑΠ 2023-2027»
Οι πληροφορίες πάντως θέλουν να εκδηλώνονται σοβαρές διαφωνίες επί του θέματος, αρχικά ανάμεσα στην αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου η οποία συνέταξε τα εν λόγω σχέδια αποφάσεων και στον ΟΠΕΚΕΠΕ, δηλαδή τον Οργανισμό που είναι επιφορτισμένος με την διαχείριση των κοινοτικών ενισχύσεων.
Από ότι φαίνεται η Διεύθυνση Αγροτικής Πολιτικής επιλέγει τη σταδιακή αποσαφήνιση του αφαρμοστικού πλαισίου της νέας ΚΑΠ, ενώ οι ιθύνοντες του ΟΠΕΚΕΠΕ προκρίνουν το άμεσο ξεκαθάρισμα όλων των κρίσιμων κεφαλαίων, έτσι ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία συμπλήρωσης και υποβολής των δηλώσεων ΟΣΔΕ των αγροτών και εν συνεχεία να προχωρήσει η όσο γίνεται καλύτερη επεξεργασία και διασταύρωση αυτών της στοιχείων, με γνώμονα μια πετυχημένη και δίκαιη πληρωμή των κοινοτικών ενισχύσεων σε όλα τα καθεστώτα.
Με τους υπηρεσιακούς του ΟΠΕΚΕΠΕ φαίνεται να συντάσσονται τόσο οι μελετητές – διαχειριστές των Κέντρων Υποδοχής Δηλώσεων που θα κληθούν το επόμενο διάστημα να φέρουν εις πέρας το συγκεκριμένο έργο, όσο και οι Συνεταιριστικές Οργανώσεις που παρακολουθούν στενά το θέμα και έχουν σαφή εικόνα της όλης απαράδεκτης κατάστασης.
Επιβάλλεται άμεσα/τώρα/χθες να αμβλυνθούν οι διαφορές μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων και Υπουργείου και να εκδοθεί μια ολοκληρωμένη Κοινή Υπουργική Απόφαση η οποία θα καλύπτει όλα τα κεφάλαια και θα ανοίγει το δρόμο για αξιόπιστες Δηλώσεις ΟΣΔΕ και δίκαιη και αποτελεσματική διαχείριση των κοινοτικών ενισχύσεων».
ΝΕΟ ΕΚΤΑΚΤΟ ΣΟΚ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ! Έχασαν τον ύπνο τους στα χωριά με τον ΟΣΔΕ και το ΜΠΛΟΚΟ ΟΠΕΚΕΠΕ- ΑΣΕΠ ΝΕΑ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ!!! – Ευκαιρίες απασχόλησης!
Κολλημένη» στα γραφεία του υπουργείου Εσωτερικών βρίσκεται η προκήρυξη για την πρόσληψη 1.213 νέων δημοτικών αστυνομικών, που θα γίνει μέσω ΑΣΕΠ (asep.gr).
Σύμφωνα με την Αυτοδιοίκηση, παρότι έχει οριστικοποιηθεί το προσχέδιο της προκήρυξης για τη δημοτική αστυνομία που περιλαμβάνει τον ακριβή αριθμό των θέσεων, τους δήμους θα τοποθετηθούν καθώς και τα απαραίτητα τυπικά και πρόσθετα προσόντα των υποψηφίων, δεν έχει κατατεθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΑΣΕΠ.
Παρότι οι δήμοι υπέβαλλαν τις τελευταίες αιτήσεις τους προς το υπουργείο Εσωτερικών στις 31 Ιανουαρίου 2023, σύμφωνα με πληροφορίες το προσχέδιο της προκήρυξης δεν έχει φτάσει ακόμα στο ΑΣΕΠ, προκειμένου να γίνει ο αρχικός έλεγχος και οι συνεννοήσεις με το υπουργείο Εσωτερικών προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την έκδοση της τελικής προκήρυξης.
Το υπουργείο Εσωτερικών ωστόσο στις 9 Μαρτίου 2023, με εγκύκλιο του έκανε γνωστές τις αλλαγές που επέρχονται στους βαθμούς, αλλά και στο σύστημα των προαγωγών μεταξύ του ειδικού ένστολου προσωπικού της δημοτικής αστυνομίας.
Η εγκύκλιος ορίζει και την υποχρέωση πλέον τήρησης επετηρίδας για το προσωπικό, καθώς επίσης και τη διαδικασία βαθμολογικών προαγωγών.
Τα αιτήματα των δήμων λοιπόν έχουν οριστικοποιηθεί, η εγκύκλιος για το νέο σύστημα των προαγωγών εκδόθηκε αλλά οι εκλογές «πάγωσαν» την διαδικασία. Σύμφωνα με πληροφορίες η προκήρυξη θα δημοσιευθεί από τον Σεπτέμβριο και μετά, αφού υπάρχει το ενδεχόμενο να στηθούν δεύτερες κάλπες τον Ιούλιο καθώς και το δεδομένο ότι το ΑΣΕΠ δεν εκδίδει προκηρύξεις τον Αύγουστο. Πάντως η προκήρυξη θα είναι μία και ενιαία, θα εκδοθεί και θα διεκπεραιωθεί εξ΄ ολοκλήρου από το ΑΣΕΠ. Η επιλογή των υποψηφίων για τις θέσεις θα γίνει με το σύστημα των μορίων.
Να σημειώσουμε ότι στην Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπέγραψαν οι υπουργοί Εσωτερικών Μάκης Βορίδης και Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, με ημερομηνία 17 Μαρτίου, επισημαίνεται ότι η κάλυψη των 1.000 κενών οργανικών θέσεων θα γίνει σε 137 δήμους της χώρας και αφορά:
- 633 θέσεις κατηγορίας ΔΕ
- 183 κατηγορίας ΠΕ
- 184 κατηγορίας ΤΕ
Στην παραπάνω κατανομή θα συμπεριληφθούν και 213 θέσεις που εγκρίθηκαν τον περσινό Σεπτέμβριο στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων.
Προϋποθέσεις για τον διορισμό Οι υποψήφιοι πρέπει να πληρούν τις εξής προϋποθέσεις:
-Να είναι ηλικίας από 20 έως 35 ετών
-Να έχουν ανάστημα τουλάχιστον 1,63 μ. οι γυναίκες και 1,70 μ. οι άνδρες και να έχουν την ψυχική και σωματική υγεία, καθώς και τα διανοητικά προσόντα που τους επιτρέπουν την εκτέλεση των καθηκόντων της θέσης τους
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, τα κατά κλάδο και ειδικότητα τυπικά προσόντα διορισμού του ειδικού ένστολου προσωπικού της δημοτικής αστυνομίας είναι τα εξής:
Για τον κλάδο ΠΕ Δημοτικής Αστυνομίας:
Το πτυχίο ή δίπλωμα οποιουδήποτε τμήματος ΑΕΙ της ημεδαπής ή ακαδημαϊκά ισοδύναμος ή ισότιμος τίτλος σχολών της αλλοδαπής. Για τον κλάδο ΤΕ Δημοτικής Αστυνομίας: Το πτυχίο ή δίπλωμα οποιουδήποτε τμήματος ΤΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος σχολών της αλλοδαπής Για τον κλάδο ΔΕ Δημοτικής Αστυνομίας: Οποιοδήποτε πτυχίο ή δίπλωμα ή απολυτήριος τίτλος Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 (ΙΕΚ ή Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας ΕΠΑΛ) ή επαγγελματικής Κατάρτισης επιπέδου μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης ΙΕΚ ή Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) ή Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 4 ΕΠΑΛ ή Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου (ΤΕΕ) Β’ κύκλου Σπουδών ή Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου (ΕΠΛ) ή Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου (ΤΕΛ) ή Μέσης Τεχνικής Επαγγελματικής Σχολής Εργοδηγών -άρθρο 1 ν.δ. 580/1970, (Α’ 139)- ή Γενικού Λυκείου ή Ενιαίου Λυκείου ή Λυκείου Γενικής Κατεύθυνσης ή άλλος ισότιμος τίτλος σχολικής μονάδας της ημεδαπής ή αλλοδαπής ανεξαρτήτως ειδικότητας.
Τα άλλα προσόντα Παράλληλα, το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εσωτερικών προβλέπει ότι για όλους τους κλάδους του ειδικού ένστολου προσωπικού της δημοτικής αστυνομίας, ως πρόσθετα προσόντα διορισμού ορίζονται τα εξής: Γνώση χειρισμού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Η/Υ) στα αντικείμενα: επεξεργασίας κειμένων, υπολογιστικών φύλλων και υπηρεσιών διαδικτύου και κατοχή άδειας οδήγησης αυτοκινήτου Β’ κατηγορίας ή δίκυκλης μηχανής, τουλάχιστον 50 κυβικών εκατοστών.
Οι υποψήφιοι που κρίνονται κατάλληλοι υγειονομικά υποβάλλονται σε αθλητικές δοκιμασίες, οι οποίες περιλαμβάνουν: Δρόμο 100 μ. σε χρόνο 16΄΄ (μία προσπάθεια) Δρόμο 1.000 μ. σε χρόνο 4′ και 20΄΄ (μία προσπάθεια) Άλμα σε ύψος με φόρα τουλάχιστον 1.00 μ. (τρεις προσπάθειες) Άλμα σε μήκος με φόρα τουλάχιστον 3,60 μ. (τρεις προσπάθειες) Ρίψη σφαίρας (7,275 χλγ.) σε απόσταση τουλάχιστον 4,50 μ., ως μέσο όρο ρίψης με το δεξί και το αριστερό χέρι (τρεις προσπάθειες ανά χέρι).
Οι υποψήφιοι που επιτυγχάνουν στις αθλητικές δοκιμασίες υποβάλλονται σε ψυχοτεχνικές δοκιμασίες και συνέντευξη, ώστε να ερευνηθούν ιδίως η κρίση, η αντίληψη, η προσαρμοστικότητα στις μεταβαλλόμενες καταστάσεις και απαιτήσεις, ο βαθμός ετοιμότητας, η αυτοκυριαρχία, η συναισθηματική σταθερότητα, και η δομή της προσωπικότητας.