Ισμήνη Χαραλαμποπούλου
«Αναρωτιέμαι αν ο κύριος Τσίπρας έβαλε άριστα 20 στον Νίκο Φίλη που έκανε το 50% των προσλήψεων εγκαίρως, τι βαθμό θα του έβαζε αν είχε κάνει το 100% των προσλήψεων;
Οι θριαμβολογίες δεν δικαιολογούνται. Είναι δυνατόν στην Ελλάδα του 2016 το αυτονόητο, να ξεκινά το σχολείο χωρίς κενά εκπαιδευτικών, να αποτελεί ζητούμενο;», επισημαίνει ο Βασίλης Παληγιάννης, αιρετός της εκπαίδευσης για την «μαγική εικόνα που δημιουργήθηκε προκειμένου ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης να πάρει άριστα 20 από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ως επιβεβαίωση οτι η παιδεία είναι ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης.
Ο υπουργός Παιδείας επιμελώς κρύβει κάτω από το χαλί – όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες – περισσότερα από 7000 κενά στην εκπαίδευση, σχολεία που λόγω ελλείψεων δεν μπορούν να καταρτίσουν πρόγραμμα, την αδυναμία λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων και των τάξεων ενισχυτικής διδασκαλίας, την μείωση ωρών διδασκαλίας σε μαθήματα όπως η Πληροφορική και τα Αρχαία,συγκεντρώνοντας διεθνή κατακραυγή και γενικότερα την υποβάθμιση του σχολείου.
Μετά την «φιέστα» που στήθηκε στο υπουργείο Παιδείας την ημέρα του αγιασμού, με την επίσκεψη του κ. Τσίπρα και το άριστα 20 με το οποίο βαθμολόγησε τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη, οι εκπαιδευτικοί με στοιχεία αποδόμησαν τη θριαμβολογία που επικράτησε με αφορμή την στελέχωση των σχολείων με εκπαιδευτικούς από την πρώτη ημέρα έναρξης των σχολείων.
Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες δεν κρύβουν οτι μετά την περσινή παταγώδη αποτυχία του δίδυμου Μπαλτά- Κουράκη που κράτησε κλειστά περισσότερα από 300 σχολεία, το γεγονός οτι άνοιξαν όλα τα σχολεία είναι θετικό, αλλά δεν πήγαινε παρακάτω, όπως έλεγαν χαρακτηριστικά.
Ωστόσο, υπογραμμίζουν οτι , το «άριστα» που έδωσε στον υπουργό Παιδείας ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, κάνοντας λόγο για πλασματική πραγματικότητα.
Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες μιλούν για «έργα βιτρίνας» που οδηγούν σε ανακάτεμα των εκπαιδευτικών μεταφέροντας τους από τη μία βαθμίδα εκπαίδευσης στην άλλη, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά.
Κάνουν λόγο για έργα επιφάνειας που στην ουσία οδηγούν στην υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.
Και διερωτώνται πως ένας μαθηματικός μπορεί να διδάξει με επάρκεια συναφή γνωστικά αντικείμενα , κάνοντας λόγο για τίμημα υποβάθμισης που πρέπει να πληρώσει η εκπαίδευση προκειμένου να μην υπάρχουν χιλιάδες κενά.
Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες προσάπτουν τάσεις αλχημισμού στον κ. Φίλη προκειμένου να πάρει την καλή βαθμολογία από τον πρωθυπουργό και να αριστεύσει σε ένα υπουργείο που η αριστεία έχει θεωρηθεί , από τον προκάτοχό του τουλάχιστον, ως ρετσινιά.
Ενδεικτικό είναι ότι η ΔΟΕ από την πρώτη εβδομάδα του νέου σχολικού έτους πραγματοποίησε 24ωρη απεργία ενώ η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων του υπουργείου Παιδείας πραγματοποίησε ήδη την πρώτη της απεργία διαμαρτυρόμενη για τη συνέχιση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών στην κεντρική υπηρεσία, την ώρα που ο υπουργός με βαθμολογία άριστα είχε δεσμευθεί οτι θα μειώσει τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου.
Το υπουργείο Παιδείας «έχει βαλθεί σε έναν «επικοινωνιακό αγώνα δρόμου» για να πείσει ότι όλα τα σχολεία θα ξεκινήσουν κανονικά και χωρίς ελλείψεις από τον Σεπτέμβρη του 2016» έχει ως τίτλο άρθρο του τμήματος παιδείας του ΚΚΕ ενώ το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών σημειώνει για τα κενά στα σχολεία: Είναι πρόκληση να παρουσιάζει ο Υπουργός αυτή την πραγματικότητα ως «κανονικότητα» , να πανηγυρίζει και να καμώνεται πως «δεν υπάρχουν κενά και ελλείψεις».
Πώς γίνεται να μην υπάρχουν κενά όταν μέχρι στιγμή έχουν προσληφθεί λιγότεροι από 8.000 αναπληρωτές ενώ πέρσι προσλήφθηκαν συνολικά 23.000 αναπληρωτές, με 3000 κενά να μένουν ακάλυπτα και περίπου 1000 εκπαιδευτικούς να συνταξιοδοτούνται μέσα στο καλοκαίρι;
Μια μεγάλη πλειοψηφία σχολείων δεν μπορεί ακόμα να φτιάξει πλήρες πρόγραμμα λόγω των ελλείψεων. Τα ειδικά σχολεία, που μπορεί σήμερα να έκαναν αγιασμό, αύριο θα είναι κλειστά γιατί δεν έχουν στελεχωθεί ακόμα με το αναγκαίο προσωπικό. Ακόμα και σε σχολείο στο κέντρο της Αθήνας, στο οποίο παραβρέθηκε ο κ. Φίλης στον αγιασμό, υπάρχουν κενά στη πρωινή λειτουργία και τα παιδιά θα σχολάνε νωρίτερα, ενώ το Ολοήμερο δεν λειτουργεί ακόμα!”
H ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών με τη σειρά της αναφέρει ότι «η νέα σχολική χρονιά αρχίζει με τις χειρότερες δυνατές συνθήκες. Προκειμένου να αντιμετωπίσει τα τεράστια κενά και την τραγική έλλειψη πιστώσεων, ο υπουργός προχώρησε σε σειρά αντιεκπαιδευτικών μέτρων.
Συγκεκριμένα, προχώρησε στη μείωση του ωρολογίου προγράμματος στα γυμνάσια, κατήργησε τη μείωση των ωρών διδασκαλίας για τους υπευθύνους εργαστηρίων Πληροφορικής και Φυσικής, όρισε ασφυκτικό πλαίσιο για τη λειτουργία των ομάδων προσανατολισμού στα λύκεια, έπληξε την τεχνική εκπαίδευση με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα δημιουργώντας τεχνητές υπεραριθμίες, επέβαλε ασφυκτικούς περιορισμούς στα ολιγομελή τμήματα αδιαφορώντας για τις τοπικές συνθήκες, εισάγει με προχειρότητα την “Τρίτη Ανάθεση” μαθημάτων σε άλλες ειδικότητες».
Και συνεχίζει :Ο Υπουργός Παιδείας με συνέπεια ακολουθεί μία σκληρή περιοριστική πολιτική, αδιαφορώντας για τη μεγάλη υποβάθμιση του διδακτικού έργου στη Δημόσια Εκπαίδευση. Επιχειρεί να παρουσιάσει στην ελληνική κοινωνία μία εικονική πραγματικότητα που καμία σχέση δεν έχει με την κατάσταση που επικρατεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παρά τις συνεχείς αλχημείες εξακολουθούν να υπάρχουν 2700 κενά στη Γενική Εκπαίδευση και τουλάχιστον 1200 κενά στην Ειδική Εκπαίδευση.
Η Ενωση Ελλήνων Φυσικών ανέφερε ότι «η πολιτική ηγεσία του υπουργείου επιμένει να παρουσιάζει μια πλασματική ομαλότητα στη δημόσια εκπαίδευση, αδιαφορώντας για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που πρέπει να υπάρχουν. Κάνει ένα καθαρά επικοινωνιακό παιχνίδι, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς».
Και τονίζουν: «Παρακολουθούμε τα τελευταία 2 χρόνια μία άνευ προηγουμένου απαξιωτική αντιμετώπιση του μαθήματος της Φυσικής σε σχέση με τα υπόλοιπα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών. Αυτό που συμβαίνει δεν έχει προηγούμενο σε ευρωπαϊκή χώρα που θέλει να προχωρήσει στον 21ο αιώνα».
Επίσης, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς
• Η πρόσληψη ειδικοτήτων αναμένεται μετά την οριστικοποίηση των πινάκων από το Α.Σ.Ε.Π. και την πιθανή μετακίνηση εκπαιδευτικών από την δευτεροβάθμια που πλεονάζουν στην Πρωτοβάθμια.
Τα κενά ειδικοτήτων στην Π.Ε. ξεπερνούν 1.650.
• Η πρόσληψη αναπληρωτών ειδικής αγωγής, κυρίως για την κάλυψη των κενών των τμημάτων ένταξης, προγραμματίζεται για το τέλος Σεπτεμβρίου.
Τα κενά υπολογίζονται περίπου στα 1.000.
• Η πρόσληψη αναπληρωτών για την παράλληλη στήριξη, αν και είχε προγραμματιστεί να γίνει η πρώτη φάση στις 7/9/16, δεν αναμένεται να γίνει κι αυτή πριν το τέλος Σεπτεμβρίου.
Τα αιτήματα ξεπερνούν τις 5.000. Όμως δεν αναμένεται πρόσληψη περισσότερων των 2.500 αναπληρωτών κι αυτό με προϋποθέσεις.
• Η πρόσληψη δασκάλων και νηπιαγωγών Β΄ φάσης αναμένεται στο γ΄ 10ημερο Σεπτεμβρίου αφού οριστικοποιηθούν τα κενά.
Την ίδια ώρα αριστούχος πλέον υπουργός περιορίζει το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών την ώρα που 9 στα 10 γυμνάσια στη Γαλλία το επιλέγουν.
«Η κυβέρνηση της Ελλάδας, της γενέτειρας του κλασικού πολιτισμού, με τις ενέργειές της πλήττει τις ικανότητες των νεώτερων γενεών στην προφορική και γραπτή επικοινωνία, στη σαφήνεια της έκφρασης και στην κριτική σκέψη», επισημαίνει η Διεθνής Ομοσπονδία Κλασικών Σπουδών (FIEC), κατηγορώντας τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη για υποβάθμιση της διδασκαλίας των κλασικών σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Σε οτι αφορά στα Πανεπιστήμια ο κ. Φίλης, επιδιώκοντας προφανώς επιπλέον καλούς βαθμούς προχώρησε στην ακύρωση της διάταξης του νόμου Διαμαντοπούλου που προβλέπει τη διαγραφή των λεγόμενων «αιώνιων» φοιτητών.
Παράλληλα «απομακρύνει» εκατοντάδες πανεπιστημιακούς από την Οξφόρδη και το Κέμπριτζ και το ΜΙΤ που ήρθαν αμισθί να βοηθήσουν στην αναβάθμιση των ελληνικών Πανεπιστημίων. Πρόκειται για καθηγητές διεθνούς φήμης με “βαριά” βιογραφικά που αποτελούσαν τα μέλη Συμβουλίων Διοίκησης των Πανεπιστημίων , οι οποίοι “τα βρόντηξαν” και έφυγαν κάνοντας λόγο για πλήρη απαξίωση και περιφρόνησης προς τους επιστήμονες .