Πρωτοφανή πτώση παρουσίασαν οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς…

σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA, που εκπροσωπεί τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη και συνεργάζεται με διάφορους θεσμικούς, μη κυβερνητικούς, ερευνητικούς και κοινωνικούς εταίρους – καθώς και με μια σειρά βιομηχανικών ενώσεων για τη διασφάλιση της οικονομικής περιβαλλοντικής και κοινωνικής βιωσιμότητας του αυτοκινήτου.

Οι ταξινομήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, περιορίσθηκαν κατά 38,1% πρώτο εξάμηνο του 2020, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο της περσινής χρονιάς. Τον Ιούνιο του 2020, οι εγγραφές νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν συνολικά σε 949.722 μονάδες, μείωση 22,3% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, όταν πωλήθηκαν 1.222.942 αυτοκίνητα.

Ωστόσο, αυτό σηματοδοτεί μια μικρή βελτίωση σε σχέση με τον Μάιο του 2020, όταν η αγορά είχε σημειώσει πτώση 52,3% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αν και οι αντιπροσωπείες άνοιξαν ξανά μετά την άρση των μέτρων που πάρθηκαν για τον περιορισμό της μετάδοσης του θανατηφόρου ιού, η ζήτηση των καταναλωτών δεν ανέκαμψε πλήρως τον προηγούμενο μήνα.

Όλες οι αγορές της ΕΕ συνέχισαν να σημειώνουν σημαντικές μειώσεις τον Ιούνιο, με τη Γαλλία (+1,2%) να είναι η μόνη εξαίρεση στον κανόνα. Το τελευταίο εξηγείται από τα νέα κίνητρα για την τόνωση των πωλήσεων οχημάτων χαμηλών εκπομπών που εισήχθησαν από τη γαλλική κυβέρνηση στις αρχές Ιουνίου. Κοιτάζοντας τις άλλες μεγάλες αγορές αυτοκινήτων, η Ισπανία (-36,7%), η Γερμανία (-32,3%) και η Ιταλία (-23,1%) όλες κατέγραψαν διψήφιες πτώσεις τον προηγούμενο μήνα.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, η ζήτηση στην ΕΕ για νέα επιβατικά αυτοκίνητα μειώθηκε, όπως αναφέραμε κατά 38,1%, αποτέλεσμα τεσσάρων διαδοχικών μηνών πρωτοφανών μειώσεων σε ολόκληρη την περιοχή. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-50,9%) μέχρι στιγμής φέτος, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-46,1%), τη Γαλλία (-38,6%) και τη Γερμανία (-34,5%).

Οι πωλήσεις του Volkswagen Group μειώθηκαν κατά 25,9% τον Ιούνιο, ενώ οι Renault και PSA παρουσίασαν πτώση 16,3% και 29,6%, αντίστοιχα.

Οι πολυτελείς αυτοκινητοβιομηχανίες σημείωσαν επίσης πτώση τον Ιούνιο, με τις πωλήσεις της BMW να πέφτουν κατά 26,3% και της αντίπαλης Daimler να πέφτει κατά 19,2%.

Σπύρος Ρέκκας