Ο κ.Πιερρακάκης ανέφερε ότι έτσι όπως είχε η σύμβαση εκατομμύρια συσκευές κινητών iphone δεν μπορούσαν να λάβουν τις ειδοποιήσεις αφού σε κανένα σημείο της σύμβασης που είχε το ελληνικό δημόσιο με την εταιρεία που δημιούργησε το σύστημα δεν είχε προβλεφθεί ενημέρωση εταιρειών κινητής τηλεφωνίας ώστε να συμβατοποιήσουν το λειτουργικό τους σύστημα με τη λήψη των ενημερώσεων έκτακτης κατάστασης της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Την απόλυτη άγνοια και προχειρότητα των υπευθύνων του υπουργείου ψηφιακής πολιτικής επί ΣΥΡΙΖΑ γύρω από το θέμα της λειτουργίας του αριθμού 112 αποκάλυψε ο υπουργός Ψηφιακής διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας με κοινοβουλευτικούς συντάκτες στη Βουλή.
Τι εντόπισαν στην πρώτη δοκιμή του 112
Κατά την πρώτη δοκιμαστική λειτουργία αποστολής ειδοποιήσεων 112 διαπιστώθηκε ότι τεράστιος αριθμός κινητών τηλεφώνων, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την Apple, δεν μπορούσαν να λάβουν τις ειδοποιήσεις μόνο και μόνο επειδή δεν είχε προβλεφθεί στη σύμβαση.
Ο κ. Πιερρακάκης χρειάστηκε να επικοινωνήσει προσωπικά με υψηλόβαθμα στελέχη της Apple και να αλληλογραφήσει με την εταιρεία 70 φορές με e-mails προκειμένου να ζητηθεί από την εταιρεία να προβλεφθεί η συμβατότητα με το 112 στην επόμενη αναβάθμιση του λογισμικού.
Πάντως ο κ.Πιερρακακης δεσμεύτηκε ότι το σύστημα θα είναι πλήρως λειτουργικό μέχρι τα Χριστούγεννα.
Ομως και πάλι η ειδοποίηση θα λειτουργεί μόνο σε smartphones καθως θα έρχεται ως Notification και όχι ως SMS και ως εκ τούτου όσοι έχουν κινητά τηλέφωνα παλαιότερης τεχνολογίας δεν θα λαμβάνουν την σχετική ειδοποίηση.