Ο Κυριάκος Μητσοτάκης όχι μόνο δεν ζήτησε πίστωση χρόνου και μάλιστα μέσα στο ελληνικό καλοκαίρι, αλλά ήταν απόλυτα προετοιμασμένος με σχέδια, χρόνους και υπολογισμούς, όπως επίσης και όλοι οι υπουργοί του, κανείς από τους οποίους -επίσης- δεν ζήτησε πίστωση χρόνου.

Ακόμα και αυτή η κάτι παραπάνω από αναγκαία λειτουργία του 112 που τόσα χρόνια ρήμαζε στα συρτάρια κάποιου ΣΥΡΙΖΑίου υπουργού έγινε πραγματικότητα σε λιγότερο από ένα μήνα, έστω και με μια ενδιάμεση λύση.

Εχθές, χιλιάδες πολίτες έλαβαν στα κινητά τους προειδοποιητικά μηνύματα για το θερμό τριήμερο, δίνοντας παράλληλα η κυβέρνηση στον απλό κόσμο την αίσθηση ασφάλειας και προστασίας που τόσο έλειπε από την ελληνική κοινωνία.

Όπως είχαμε ανακοινώσει και χωρίς καθυστερήσεις, κάναμε αυτό που οφείλαμε. Μέσα σε ένα μήνα θέσαμε σε λειτουργία την ενδιάμεση λύση για το σύστημα 112. Για να μπορεί η πολιτεία να ενημερώνει τους πολίτες για έκτακτες και επικίνδυνες καταστάσεις όταν αυτές είναι προβλέψιμες.

Όπως έγινε γνωστό από την Πολιτική Προστασία, λειτουργούν πλέον τα δύο κέντρα του 112, καθώς ολοκληρώθηκε η εκπαίδευση όσων τα στελεχώνουν και πλέον θα μπορούν να στέλνονται μηνύματα στα κινητά όλων των πολιτών, σε ολόκληρη τη χώρα, 24 ώρες το 24ωρο για επτά μέρες την εβδομάδα.

Την ίδια στιγμή, από όποια οπτική και αν το δει κανείς, ως προς την ουσία των πρώτων κινήσεων, η πλειοψηφία των πολιτών δείχνει να είναι ικανοποιημένη με τον πρώτο μήνα διακυβέρνησης της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Γρήγορες κινήσεις, πλούσιο νομοθετικό έργο σε σχέση με το χρόνο από την ημέρα των εκλογών, επιλογές που παραπέμπουν σε μία καλά προετοιμασμένη διακυβέρνηση:

1. Η ψήφιση των πρώτων νομοσχεδίων στο κοινοβούλιο σε λιγότερο από έναν μήνα που αφορούν σε ζητήματα αιχμής (120 δόσεις, κατάργηση ασύλου, αλλαγή στη δομή του κράτους) αναμφίβολα δίνουν το στίγμα της λογικής που θέλει να ακολουθήσει ο κ. Μητσοτάκης στα επόμενα τέσσερα χρόνια.

2. Η θέσπιση σειράς ασυμβίβαστων για τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου, όπου μεταξύ των άλλων απαγορεύεται η πρόσληψη συγγενών πρώτου και δεύτερου βαθμού, αλλά και η σύναψη οποιασδήποτε σύμβασης με το δημόσιο τομέα από συζύγους και παιδιά κυβερνητικών στελεχών.

3. Η επιτάχυνση συγκεκριμένων πολιτικών σε σχέση με τις επενδύσεις π.χ. το Ελληνικό.

4. Η επιμονή σε ζητήματα που έχουν να κάνουν με την εικόνα του κράτους προς τους πολίτες με απώτερο στόχο την βελτίωση της. Μία προσπάθεια που πέρασε μέσα και την άμεση αντιμετώπιση από τον κρατικό μηχανισμό φυσικών καταστροφών.

5. Ενίσχυση του κοινωνικού προφίλ της νέας κυβέρνησης μέσα από την επίσπευση των σχετικών διαδικασιών για την υλοποίηση χιλιάδων προσλήψεων στο δημόσιο τομέα τα όσα αντίθετα υποστήριζε και υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Όλα τα παραπάνω προφανώς και αποτελούν ελπιδοφόρες επιλογές που δίνουν το δικαίωμα σε πολλούς να μιλούν για ένα δυναμικό ξεκίνημα του Κυριάκου Μητσοτάκη, σε αυτόν τον πρώτο μήνα στον οποίο βρίσκεται στο τιμόνι της χώρας.

Προσέξτε όμως, μπορεί στην πολιτική η καλή αρχή να είναι απαραίτητη, όμως δεν είναι ποτέ αρκετή.

Απαιτείται, με άλλα λόγια, διάρκεια και κυρίως προσήλωση στο αποτέλεσμα. Μόνο από την αποτελεσματικότητα θα κριθεί η νέα κυβέρνηση κάτι το οποίο δείχνει να γνωρίζει καλά ο κ. Μητσοτάκης, μαζί με ένα ακόμα στοιχείο.

Το ότι οι πολίτες δεν του δίνουν περίοδο χάριτος.

Βεβαίως μέσα σε αυτές τις πρώτες 30 μέρες υπήρξαν και κυβερνητικές επιλογές που βρέθηκαν στο στόχαστρο κριτικής, όπως για παράδειγμα η διατήρηση του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη. Το αν ήταν δίκαιη ή άδικη η κριτική θα φανεί.

Όλα τα πράγματα άλλωστε στην πολιτική κρίνονται εκ του αποτελέσματος, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει να αποτυπωθεί μέσα στους επόμενους 47 μήνες μέχρι της λήξη της συνταγματικής θητείας της κυβέρνησης. Η άσκηση διακυβέρνησης άλλωστε δεν είναι κούρσα της «μιας ανάσας» αλλά απαιτεί μεγάλες αντοχές.