Μέχρι τα Χριστούγεννα τα ΙΚΑ , ΟΓΑ , ΝΑΤ , ΕΦΚΑ ειδοποιητήρια , ΟΠΕΚΕΠΕ – Τα σχέδια της κυβέρνησης.

Έρχονται πριν από το τέλος του 2020 οι πληρωμές των για 1,1 εκατ. συνταξιούχους. Το σχέδιο πληρωμών μελετάται να υλοποιηθεί εντός του φθινοπώρου και πάντως επιδιώκεται να δοθούν τα χρήματα νωρίτερα από τη λήξη του έτους.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το tilegrafimanews.gr

Η απόφαση της κυβέρνησης να επιστραφούν σε όλους τους συνταξιούχους οι αντισυνταγματικές μειώσεις 11 μηνών για τις κύριες συντάξεις ικανοποιεί εν μέρει τους συνταξιούχους, αλλά οι διεκδικήσεις για τα αναδρομικά επικουρικών και Δώρων συνεχίζονται στα δικαστήρια, ίσως και σε μια νέα πιλοτική δίκη.

Ολα τα ΝΕΑ για τις συντάξεις και τα προνοιακά επιδόματα ΕΔΩ

Τα αναδρομικά κύριων συντάξεων ξεπερνούν πάντως και τις 10.000 ευρώ για τις υψηλές συντάξεις. Ο μέσος όρος αναδρομικών είναι κοντά στα 1.500 ευρώ, αναφέρει η εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου Εργασίας, τα αναδρομικά καταβάλλονται σε 1,77 εκατ. μονές, διπλές ή πολλαπλές κύριες συντάξεις, πάνω από τα 1.000 ευρώ. Από αυτές, οι 1,1 εκατ. είναι κύριες συντάξεις δικαιούχων του ΙΚΑ, που είναι και οι περισσότεροι.

Στο Δημόσιο τα αναδρομικά θα δοθούν σε 480.000 μονές ή πολλαπλές κύριες συντάξεις.

Συνολικά, τα αναδρομικά θα πληρωθούν σε περίπου 1.100.000 συνταξιούχους όλων των Tαμείων με μία, δύο ή περισσότερες κύριες συντάξεις και συνολικά με 2.250.000 κύριες συντάξεις λόγω γήρατος, αναπηρίας, ή θανάτου και με συνολικό άθροισμα πάνω από 1.000 ευρώ.

Δεν θα πάρουν επιστροφές 630.000 χαμηλοσυνταξιούχοι του ΟΓΑ που έχασαν τα Δώρα και 700.000 συνταξιούχοι με επικουρική.

Το κόστος των αναδρομικών των συντάξεων του ιδιωτικού τομέα είναι 900 εκατ. ευρώ (για την ακρίβεια 892 εκατ. ευρώ) και το διάστημα επιστροφής είναι το 11μηνο από τις 11/6/2015 μέχρι τη δημοσίευση του νόμου 4387/2016, δηλαδή μέχρι 12/6/2016.

Τα αναδρομικά θα επιστραφούν άτοκα σε όλους τους συνταξιούχους, είτε έκαναν αγωγές είτε όχι. Με αγωγές είναι 250.000 συνταξιούχοι και χωρίς αγωγές πάνω από 1 εκατομμύριο.

Αυτά είναι τα ποσά πληρωμών ανά Ταμείο σε μία δόση

  1. Συνταξιούχοι ΔΕΚΟ και τραπεζών:

* Με κύρια σύνταξη 2.325 ευρώ πριν από το φόρο δικαιούνται αναδρομικά 9.493 ευρώ από τις παράνομες μειώσεις των νόμων 4051 και 4093 στην κύρια σύνταξη, τα οποία θα τα πάρουν σε μία δόση χωρίς επιστροφή του Δώρου.

* Με κύρια σύνταξη 1.523 ευρώ πριν από το φόρο δικαιούνται αναδρομικά 4.059 ευρώ από τις παράνομες μειώσεις των νόμων 4051 και 4093 στην κύρια σύνταξη, τα οποία θα τα πάρουν σε μία δόση χωρίς επιστροφή του Δώρου.

* Με κύρια σύνταξη 1.330 ευρώ πριν από το φόρο δικαιούνται αναδρομικά 2.134 ευρώ από τις παράνομες μειώσεις των νόμων 4051 και 4093 στην κύρια σύνταξη, τα οποία θα τα πάρουν σε μία δόση χωρίς επιστροφή του Δώρου.

* Με κύρια σύνταξη 1.033 ευρώ πριν από το φόρο δικαιούνται αναδρομικά 638 ευρώ από τις παράνομες μειώσεις των νόμων 4051 και 4093 στην κύρια σύνταξη, τα οποία θα τα πάρουν σε μία δόση χωρίς επιστροφή του Δώρου.

  1. Συνταξιούχοι ΙΚΑ:

* Με κύρια σύνταξη 1.877 ευρώ πριν από το φόρο δικαιούνται αναδρομικά 5.456 ευρώ για το 11μηνο Ιουνίου 2015-Μαΐου 2016 που προβλέπει η απόφαση του ΣτΕ από τις παράνομες μειώσεις των νόμων 4051 και 4093, τα οποία θα τα πάρουν σε μία δόση χωρίς επιστροφή του Δώρου.

* Με κύρια σύνταξη 1.541 ευρώ πριν από το φόρο δικαιούνται αναδρομικά 4.125 ευρώ από τις παράνομες μειώσεις των νόμων 4051 και 4093 στην κύρια σύνταξη, τα οποία θα τα πάρουν σε μία δόση χωρίς επιστροφή του Δώρου.

* Με κύρια σύνταξη 1.275 ευρώ πριν από το φόρο δικαιούνται αναδρομικά 1.969 ευρώ από τις παράνομες μειώσεις των νόμων 4051 και 4093 στην κύρια σύνταξη, τα οποία θα τα πάρουν σε μία δόση χωρίς επιστροφή του Δώρου.

* Με κύρια σύνταξη 860 ευρώ πριν από το φόρο δεν δικαιούνται αναδρομικά γιατί δεν έχουν μειώσεις. Ωστόσο δικαιούνται το Δώρο (800 ευρώ) εφόσον προσφύγουν δικαστικά.

  1. Συνταξιούχοι ΟΑΕΕ:

* Με κύρια σύνταξη 1.547 ευρώ πριν από το φόρο δικαιούνται αναδρομικά 2.805 ευρώ για το 11μηνο Ιουνίου 2015-Μαΐου 2016 που προβλέπει η απόφαση του ΣτΕ από τις παράνομες μειώσεις των νόμων 4051 και 4093, τα οποία θα τα πάρουν σε μία δόση χωρίς επιστροφή του Δώρου.

* Με κύρια σύνταξη 1.305 ευρώ πριν από το φόρο δικαιούνται αναδρομικά 1.045 ευρώ για το 11μηνο Ιουνίου 2015-Μαΐου 2016 από τις παράνομες μειώσεις των νόμων 4051 και 4093, τα οποία θα τα πάρουν σε μία δόση χωρίς επιστροφή του Δώρου.

* Με κύρια σύνταξη 1.134 ευρώ πριν από το φόρο δικαιούνται αναδρομικά 704 ευρώ για το 11μηνο Ιουνίου 2015-Μαΐου 2016, τα οποία θα τα πάρουν σε μία δόση χωρίς επιστροφή του Δώρου.

  1. Συνταξιούχοι ΝΑΤ:

ΠΡΟΣΟΧΗ: Στους συνταξιούχους του ΝΑΤ επιστρέφεται μόνον η μείωση νόμου 4093/2012 στην κύρια και στην επικουρική σύνταξη, καθώς και τα Δώρα. Οι μειώσεις του νόμου 4051 δεν εφαρμόστηκαν στις συντάξεις των ναυτικών. Αντί της μείωσης του νόμου 4051, τους επιβλήθηκε μείωση 7% από το πρώτο ευρώ μόνο στην κύρια σύνταξη. Η μείωση 7% έχει αναδρομικά γιατί βγήκε αντισυνταγματική με απόφαση Εφετείου, αλλά θα πρέπει να προβλεφθεί και νομοθετικά για όλους, αλλιώς ισχύουν μόνον για τους δικαιωθέντες το Εφετείο.

Από τα αναδρομικά της μείωσης του νόμου 4093 και ανάλογα με τη σύνταξη δικαιούνται:

* Με κύρια σύνταξη 1.799 ευρώ πριν από το φόρο έχουν αναδρομικά 3.718 ευρώ.

* Με κύρια σύνταξη 1.457 ευρώ πριν από το φόρο έχουν αναδρομικά 3.003.

* Με κύρια σύνταξη 1.182 ευρώ πριν από το φόρο δικαιούνται αναδρομικά 1.540 ευρώ.

  1. ΤΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΚΥΡΙΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΔΕΚΟ-ΤΡΑΠΕΖΩΝ
Σύνταξη προ φόρου σήμερα Μειώσεις που επιστρέφονται ανά μήνα Αναδρομικά 11 μηνών
ν. 4051 ν. 4093 Σύνολο
2.325 244 618 863 9.493
2.213 224 589 813 8.943
2.101 204 559 762 8.382
1.989 183 529 712 7.832
1.851 139 348 486 5.346
1.749 121 328 449 4.939
1.677 109 315 424 4.664
1.608 97 302 399 4.389
1.565 90 294 384 4.224
1.523 83 286 369 4.059
1.480 75 278 353 3.883
1.463 72 275 347 3.817
1.330 37 157 194 2.134
1.284 30 152 181 1.991
1.267 27 150 177 1.947
1.219 19 144 163 1.793
1.171 11 138 150 1.650
1.098 0 130 130 1.430
1.042 0 123 123 1.353
1.033 0 58 58 638
  1. ΤΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΚΥΡΙΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΙΚΑ
Σύνταξη προ φόρου σήμερα Μειώσεις που επιστρέφονται ανά μήνα Αναδρομικά 11 μηνών
ν. 4051 ν. 4093 Σύνολο
1.877 143 352 496 5.456
1.815 132 341 473 5.203
1.752 122 329 451 4.961
1.721 116 323 439 4.829
1.656 105 311 416 4.576
1.606 97 302 398 4.378
1.541 86 289 375 4.125
1.476 75 277 352 3.872
1.436 68 270 337 3.707
1.369 56 257 314 3.454
1.314 47 247 294 3.234
1.280 41 240 281 3.091
1.275 28 151 179 1.969
1.238 22 146 169 1.859
1.200 16 142 158 1.738
1.163 10 137 148 1.628
1.129 0 63 63 693
1.082 0 61 61 671
1.027 0 58 58 638
969 0 54 54 594
911 0 51 51 561
860 0 0 0 0
  1. ΤΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΚΥΡΙΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ OAEE
Σύνταξη προ φόρου σήμερα Μειώσεις που επιστρέφονται ανά μήνα Αναδρομικά 11 μηνών
ν. 4051 ν. 4093 Σύνολο
1.547 72 183 255 2.805
1.337 27 75 102 1.122
1.305 22 73 95 1.045
1.241 12 70 82 902
1.204 7 67 74 814
1.134 0 64 64 704
  1. ΤΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΚΥΡΙΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΝΑΤ
Σύνταξη προ φόρου σήμερα Μείωση 7% (1) Μείωση ν. 4093 (ανά μήνα) που επιστρέφεται Αναδρομικά 11 μηνών
1.799 189 338 3.718
1.667 174 313 3.443
1.611 167 302 3.322
1.570 162 295 3.245
1.513 156 284 3.124
1.457 149 273 3.003
1.426 145 268 2.948
1.368 139 257 2.827
1.310 132 246 2.706
1.264 126 237 2.607
1.214 112 143 1.573
1.182 109 140 1.540
1.118 102 132 1.452
1.070 90 60 660
982 83 55 605
895 75 50 550

(1). Σε εκκρεμότητα για αναδρομικά

Μέχρι τα Χριστούγεννα τα αναδρομικά ΙΚΑ , ΟΓΑ , ΝΑΤ , ΕΦΚΑ ειδοποιητήρια , ΟΠΕΚΕΠΕ – Τελευταίες ειδήσεις.

Καίριες αποφάσεις, διευκρινίσεις και οδηγίες σε δεκάδες θέματα που αποτελούν πρόσκομμα στην εύρυθμη λειτουργία του ΕΦΚΑ, ταλαιπωρούν καθημερινά χιλιάδες ασφαλισμένους και συνταξιούχους, μπλοκάρουν την έκδοση των συντάξεων και καθυστερούν την είσπραξη των εισφορών, κυρίως των μη μισθωτών, θα πρέπει να λάβει άμεσα ο νέος υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Πάνος Τσακλόγλου.

Εχοντας αναλάβει ένα «καυτό» χαρτοφυλάκιο και ένα δύσκολο έργο, αυτό της εισαγωγής αμιγώς κεφαλαιοποιητικών στοιχείων στην επικουρική ασφάλιση, ο κ. Τσακλόγλου αναμένεται από την πρώτη κιόλας στιγμή της υπουργίας του να βρεθεί αντιμέτωπος με τα προβλήματα της καθημερινότητας, τον εξορθολογισμό και την απλοποίηση στη λειτουργία του ενιαίου φορέα ασφάλισης, με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών, παράλληλα με την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του συστήματος.

Ετσι, προβλήματα όπως η μη έκδοση του ενιαίου κανονισμού παροχών τόσο για την κύρια όσο και για την επικουρική ασφάλιση, η δημιουργία του απαιτούμενου λογισμικού για μια σειρά από παρεμβάσεις που χρονολογούνται από το 2016 και τον νόμο Κατρούγκαλου χωρίς όμως ακόμη να έχουν τεθεί σε εφαρμογή, η αποκατάσταση λαθών σε ειδοποιητήρια εισφορών του 2019, η έκδοση των εισφορών 2020 για την παράλληλη ασφάλιση και βέβαια η προσαρμογή του συστήματος στις έκτακτες παρεμβάσεις του υπουργείου λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, είναι μόνο κάποια από αυτά που πρέπει άμεσα να αντιμετωπίσει ο νέος υφυπουργός, σε συνεργασία πάντα με τον νυν υπουργό Γιάννη Βρούτση.

Οπως επισημαίνει μιλώντας στην «Καθημερινή» ο νομικός Δημήτρης Μπούρλος, σε αυτή τη φάση για το ασφαλιστικό μας σύστημα προέχουν ο εξορθολογισμός, η απλοποίηση και η αποκατάσταση λειτουργίας του ΕΦΚΑ ως ενιαίου φορέα, με απλούς, σαφείς και οριζόντιους κανόνες. «Αν δεν προηγηθεί αυτό, τα προβλήματα που υπάρχουν θα διογκώνονται και θα αποτελούν τροχοπέδη σε μια αποκατάσταση εύρυθμης λειτουργίας, που θα εξασφαλίζει την απαραίτητη ισορροπία μεταξύ ασφάλισης – εισφορών με την απόδοση των παροχών συνταξιοδοτικών και μη, είτε μέσω ψηφιακών είτε μη ψηφιακών διαδικασιών.

Αναλυτικά, κάποια από τα «ανοικτά» ζητήματα του ασφαλιστικού, πριν και πέρα από την όποια δομική μεταρρύθμιση στον τομέα της αναλογικότητας και της ανταποδοτικότητας του συστήματος, είναι τα εξής:

• Αναπηρία – Νομοθέτηση ενιαίων διατάξεων. Συντάχθηκε στο τέλος του 2016 πόρισμα αλλαγών με ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα που δεν έχει αξιοποιηθεί μέχρι σήμερα.

• Ενιαίος κανονισμός παροχών σε ΕΦΚΑ και ΕΤΕΑΕΠ και ενιαίος κανονισμός ασφάλισης σε και ΕΤΕΑΕΠ. Πρόκειται για μια μεγάλη, «κρυφή» μεταρρύθμιση στις παροχές του συστήματος, αλλά και στους όρους και τις προϋποθέσεις ασφάλισης, καθώς μέσω της εφαρμογής ενιαίων κανόνων για όλα τα πρώην ταμεία αναμένονται σημαντικές παρεμβάσεις, περιορισμοί αλλά και ανατροπές σε παροχές κυρίως σε είδος και σε χρήμα.

• Πλήρης αποσαφήνιση των προϋποθέσεων χορήγησης δεύτερης σύνταξης και δημιουργία αντίστοιχης μηχανογραφικής εφαρμογής.

• Αποσαφήνιση πλαισίου χορήγησης προσαύξησης για παράλληλο χρόνο σε απονομές σύνταξης προ και μετά τον νόμο Κατρούγκαλου.

• Δημιουργία λογισμικού για χορήγηση προσαύξησης σε απονομές μετά τον νόμο Κατρούγκαλου.

• Εκδοση υπουργικής απόφασης επίλυσης αμφισβητήσεων στις περιπτώσεις ασφάλισης με μπλοκάκι, όταν για παράδειγμα υπάρχουν αντίθετες απόψεις μεταξύ της επιχείρησης και του επαγγελματία.

• Αποκατάσταση λαθών σε ειδοποιητήρια που εκδόθηκαν μέχρι 31-12-2019, τα οποία εσφαλμένα δεν απεικόνιζαν την πραγματική ασφαλιστική υποχρέωση.

• Εκκαθάριση οφειλόμενων εισφορών για το 2019. Η μη ολοκλήρωση της διαδικασίας καθυστερεί πολλαπλώς και τη διαδικασία συνταξιοδότησης.

• Αποσαφήνιση πλαισίου νομιμοποίησης χρόνου ασφάλισης όταν έχουν καταβληθεί εισφορές χωρίς να υπάρχει ασφαλιστέα ιδιότητα. Εχει ιδιαίτερη σημασία και στον προσδιορισμό του χρόνου ασφάλισης που θα λαμβάνεται υπόψη στην ψηφιακή σύνταξη.

• Αποκατάσταση διαδικασίας και λογισμικού για καταβολή εισφορών μη μισθωτών, που συνεχίζουν προαιρετικά την ασφάλισή τους μετά την 1-1-2017.

• Δημιουργία λογισμικού για υπολογισμό ποσού σύνταξης με βάση τον νόμο Βρούτση.

• Δημιουργία λογισμικού για οφειλόμενες εισφορές μη μισθωτών, που παράλληλα έχουν και μισθωτή σχέση ή σχέση που ασφαλίζεται με το σύστημα των μισθωτών. Πρόβλημα ιδιαίτερο κυρίως για τους γιατρούς, μηχανικούς, δικηγόρους.

• Δημιουργία λογισμικού για προσδιορισμό περικοπής σύνταξης με τον νόμο Κατρούγκαλου σε απασχολούμενους συνταξιούχους που είχαν μερική απασχόληση.

• Αποσαφήνιση πλαισίου υπολογισμού ποσού σύνταξης σε εργαζομένους, σε ΝΠΔΔ (ειδικό καθεστώς ΙΚΑ).

• Ενημέρωση ασφαλιστικής ιστορίας ασφαλισμένων για την περίοδο κορωνοϊού. Αποκατάσταση λειτουργίας του συστήματος με τις ιδιαιτερότητες που προκύπτουν από τους ειδικούς τύπους ΑΠΔ που υποβάλλονταν. Εναρμόνιση περιεχομένου ΑΠΔ με δηλώσεις σε «Εργάνη».

• Ολοκλήρωση διαδικασιών προσδιορισμού πραγματικών οφειλών μη μισθωτών ασφαλισμένων που έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση των 120 δόσεων και ακόμη δεν έχουν πλήρη αποτύπωση των εισφορών που πρέπει να καταβάλλουν. Στην ουσία δεν έχει ξεκινήσει η λειτουργία της ρύθμισης γι’ αυτούς. Ετσι, καθυστερεί και δεν μπορεί να προχωρήσει και η διαδικασία συνταξιοδότησής τους. Το πρόβλημα εμφανίζεται οξυμένο στους ασφαλισμένους του τ. ΕΤΑΑ (γιατροί, μηχανικοί, δικηγόροι).

• Θέσπιση νέου πλαισίου για ασφαλιστικές υποχρεώσεις σε περίπτωση αμοιβής με τίτλο κτήσης.

• Υλοποίηση της αυτόματης ένταξης στο καθεστώς των 120 δόσεων των παλαιών συνταξιούχων που είχαν οφειλές (άρθρ. 8 ν. 4611/2019).

• Ολοκλήρωση της αλλαγής στις συντάξεις χηρείας όπου έχει απονεμηθεί σύνταξη με ποσοστό 50%, ενώ πλέον πρέπει με 70%.

• Ολοκλήρωση της ψηφιοποίησης της ασφαλιστικής ιστορίας που είναι απαραίτητη για την ψηφιακή σύνταξη. Απαραίτητη η θέσπιση απλών και ενιαίων κανόνων.

• Αποσαφήνιση πλαισίου λειτουργίας της διαδοχικής ασφάλισης.

• Βελτίωση της οργάνωσης ΕΦΚΑ-ΕΤΕΑΕΠ με λειτουργικές δομές ενιαίου φορέα.

• Επανυπολογισμός των κύριων συντάξεων.

• Εκδοση υπουργικής απόφασης για τον υπολογισμό των επικουρικών συντάξεων μετά τον νόμο Βρούτση.

• Εκδοση υπουργικής απόφασης για τα αναδρομικά των συνταξιούχων μετά την απόφαση του ΣτΕ και την πρόσφατη νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης.

• Υπολογισμός των κύριων συντάξεων με βάση τους νέους συντελεστές που καθιέρωσε ο νόμος Βρούτση τον περασμένο Φεβρουάριο.

Παρεμβάσεις σε κύριες και επικουρικές

«Αρκετά έχουν να γίνουν ακόμη στο ασφαλιστικό». Με τη φράση αυτή ο νέος υφυπουργός Εργασίας με αρμοδιότητα την Κοινωνική Ασφάλιση, Πάνος Τσακλόγλου, ανέλαβε τα νέα του καθήκοντα, ξεκαθαρίζοντας βέβαια ότι εκτός από τις αλλαγές στην επικουρική ασφάλιση, που «φωτογραφίζονται» στο πόρισμα της επιτροπής Πισσαρίδη, θα υπάρξουν παρεμβάσεις και σε άλλους τομείς του ασφαλιστικού. Το πόρισμα άλλης μιας επιτροπής… σοφών αποτελεί βέβαια μια πρώτη προσέγγιση των επερχόμενων αλλαγών. Σε αυτό θα κληθεί ο νέος υφυπουργός να θέσει την προσωπική του σφραγίδα, προωθώντας πιθανότατα έως το τέλος του έτους μια νέα μεγάλη δομική μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος, επί τη βάσει βέβαια της τελικής έκθεσης, που θα δημοσιοποιηθεί τον Σεπτέμβριο. Ηδη, πάντως, από το προσχέδιο γίνεται αντιληπτό το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούν οι αλλαγές.

Οι αναφορές στα υψηλά ποσοστά συνταξιοδοτικής δαπάνης (16,5% του ΑΕΠ έναντι 13,2% στην Ευρωζώνη), στο υψηλό ποσοστό κρατικής επιχορήγησης για την κάλυψη των συντάξεων (10,1% του ΑΕΠ το 2018 έναντι 3,1% του ΑΕΠ κατά μέσον όρο στην Ε.Ε.) καθώς και στην υψηλή δημόσια δαπάνη σε μισθούς και συντάξεις (28,4% του ΑΕΠ έναντι 23,1% κατά μέσο όρο στην Ευρωζώνη) προδιαγράφουν και τις επικείμενες αλλαγές.

Οπως άλλωστε επισημαίνουν οι ειδικοί, «δεν επαρκούν οριακές παραμετρικές αλλαγές», αλλά συνιστάται «ο εκσυγχρονισμός του συστήματος, ώστε η χρηματοδότησή του να μπει σε σταθερή μακροπρόθεσμη βάση, να μην δημιουργούνται αντικίνητρα στην εργασία και να αυξηθεί η ανταποδοτικότητα του συστήματος». Με το βλέμμα δε και στις δραματικές επιπτώσεις της δημογραφικής γήρανσης, προτείνουν «την ενίσχυση των κεφαλαιοποιητικών πυλώνων», ώστε να επιμεριστεί το βάρος της χρηματοδότησης των συντάξεων και ένα μέρος της να καλυφθεί από συσσωρευμένη αποταμίευση.

Ετσι, προτείνουν, μεταξύ άλλων, τον μετασχηματισμό της επικουρικής σύνταξης, που σήμερα λειτουργεί στο πλαίσιο της νοητής κεφαλαιοποίησης, σε ένα σύστημα πλήρως κεφαλαιοποιητικό. Η μεταρρύθμιση, επισημαίνουν, πρέπει να προχωρήσει τάχιστα για όλους τους νέους εργαζομένους και εθελοντικά για όσους παλαιότερους ασφαλισμένους το επιλέξουν.

Σύμφωνα με την έκθεση, επιπλέον παρεμβάσεις θα πρέπει να κινούνται στις εξής κατευθύνσεις:

Μείωση του μη μισθολογικού κόστους της εργασίας (ασφαλιστικές εισφορές). Μείωση του ανώτατου ορίου εισοδήματος (πλαφόν ασφαλιστέων αποδοχών) επί του οποίου επιβάλλονται αναλογικές ασφαλιστικές εισφορές για τους μισθωτούς εργαζομένους, ώστε να προσεγγίσει τους μέσους όρους στην Ε.Ε.
Αντικατάσταση της ποσοστιαίας εισφοράς υγείας των μισθωτών με ένα σταθερό ποσό ή ένα σύστημα λίγων κλάσεων, όπως ισχύει και με τους αυτοαπασχολούμενους. Εναλλακτικά, διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος αναλογικών εισφορών, αλλά με ακόμα πιο χαμηλό πλαφόν ασφαλιστέων αποδοχών υγείας. Το σχετικό κενό θα καλυφθεί από γενικά φορολογικά έσοδα.

Αναπροσαρμογή των κανόνων υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης με τρόπο που να είναι αναλογιστικά και ουσιαστικά περισσότερο ανταποδοτική. Πληρέστερη μετάβαση συντάξεων σε σύστημα τριών πυλώνων, με μείωση εισφορών και ενισχυμένους βαθμούς ελευθερίας των νοικοκυριών στη διαχείριση.

Μέχρι τα Χριστούγεννα τα αναδρομικά ΙΚΑ , ΟΓΑ , ΝΑΤ , ΕΦΚΑ ειδοποιητήρια , ΟΠΕΚΕΠΕ – Τελευταίες πληρωμές.

Ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (), κατέβαλε την Τετάρτη 1 Ιουλίου, το ποσό των 42.195.800 ευρώ για τα καθεστώτα των άμεσων ενισχύσεων και των ενισχύσεων στα μικρά νησιά Αιγαίου Πελάγους (ΜΝΑ) για τις αιτήσεις του 2019.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από το tilegrafimanews.gr

Με την πληρωμή αυτή, ο Οργανισμός ολοκληρώνει τις πληρωμές για τις αιτήσεις 2019, έχοντας καταβάλλει συνολικά το ποσό των 1,98 δισ. ευρώ.

Ολα τα ΝΕΑ για τις συντάξεις και τα προνοιακά επιδόματα ΕΔΩ

Από το συνολικό ποσό που πιστώθηκε την Τετάρτη, η πληρωμή των καθεστώτων που αναφέρονται ακολούθως, πραγματοποιείται για πρώτη φορά, ήτοι:

  • 484.935 ευρώ σε 45.860 δικαιούχους της ενίσχυσης Οι δυο τελευταίες πληρωμές ΟΠΕΚΕΠΕ- ΕΛΓΑ αποζημιώσεις για τη διεπαγγελματική βάμβακος
  • 1.106.451 ευρώ σε 1.277 δικαιούχους της ενίσχυσης για τη καλλιέργεια μαστίχας Χίου
  • 1.038.808 ευρώ σε 355 δικαιούχους ενίσχυσης για την παραγωγή αγελαδινού γάλακτος με προορισμό την παραγωγή τυριού στα ΜΝΑ
  • 245.204 ευρώ σε 803 δικαιούχους ενίσχυσης για την παραγωγή αίγειου γάλακτος με προορισμό την παραγωγή τυριού στα ΜΝΑ
  • 2.364.372 ευρώ σε 2.541 δικαιούχους ενίσχυσης για την παραγωγή πρόβειου γάλακτος με προορισμό την παραγωγή τυριού στα ΜΝΑ

Το πόσο των 36.956.030 ευρώ αφορά σε συμπληρωματικές πληρωμές για τα καθεστώτα άμεσων ενισχύσεων και ενισχύσεων στο πλαίσιο του προγράμματος για τα ΜΝΑ, που δεν αναφέρονται παραπάνω.

Οι γεωργοί μπορούν να ενημερώνονται με τους τρόπους που έχουν αναφερθεί σε προηγούμενες αντίστοιχες ανακοινώσεις μας καθώς και στην ιστοσελίδα του Οργανισμού.

Περισσότερα από 8,6 εκατ. ευρώ πλήρωσε ο (https://www.opekepe.gr/el/).

Δείτε τις πληρωμές αναλυτικά εδώ

Πιο συγκεκριμένα, ο οργανισμός στις 29/06/2020 κατέβαλε σε 6.376 δικαιούχους το ποσό των 8.652.043,03 ευρώ.

Οι πληρωμές αφορούν μεταξύ άλλων τη βιολογική γεωργία και τη βιολογική κτηνοτροφία.

KΕΑ , Επίδομα παιδιού Α21 , Εισφορές ελεύθερων επαγγελματιών : Τα τελευταία ΝΕΑ

ΝΑΤ, ΟΓΑ , ΟΑΕΕ , Δημόσιο : Οι συντάξεις σε αριθμούς – Αναδρομικά , Επίδομα ενοικίου

Δελτίο ανέργων : Κάρτα ανεργίας , επιδόματα και παροχές ΟΑΕΔ , Προσλήψεις και αιτήσεις