Παρασκευή, 5 Ιουνίου, 2026
Tilegrafimanews – Έκτακτες Ειδήσεις και Επικαιρότητα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • …
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΒΙΝΤΕΟ
    • ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ/ΓΛΩΣΣΑ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΓΥΝΑΙΚΑ – ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
    • ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ γράφει…
    • Είπαν στο Τηλεγράφημα…
    • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
    • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
    • ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ
    • ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
    • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ
    • ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
    • ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ BUSINESS REPORT
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • …
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΒΙΝΤΕΟ
    • ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ/ΓΛΩΣΣΑ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΓΥΝΑΙΚΑ – ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
    • ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ γράφει…
    • Είπαν στο Τηλεγράφημα…
    • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
    • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
    • ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ
    • ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
    • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ
    • ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
    • ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ BUSINESS REPORT
Tilegrafimanews – Έκτακτες Ειδήσεις και Επικαιρότητα
Αρχική ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Διατροφή: Αυτές είναι οι τροφές που προκαλούν πρόωρη γήρανση

Newsroom από Newsroom
07/03/2021 16:00
Ενημερώθηκε: 07/03/2021 16:53:36
σε ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΥΓΕΙΑ
A A
57
SHARES
121
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter
Google Πρόσθεσε το tilegrafimanews.gr ως προτιμώμενη πηγή στη Google

Διατροφή: Αυτές είναι οι τροφές που προκαλούν πρόωρη γήρανση – Τι πρέπει να αποφεύγετε.

Θέματα υγείας: Τη σημασία της διατροφής στην αποτροπή και αντιστροφή της γήρανσης των αρτηριών ανέδειξε πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου του Κολοράντο στο Boulder.

Μια ένωση που παράγεται στο έντερο από την κατανάλωση κόκκινου κρέατος βλάπτει τις αρτηρίες και μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιοπαθειών στην πάροδο του χρόνου, επισημαίνουν τα ευρήματα που δημοσιεύτηκαν στην έκδοση Hypertension της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας. Παρεμβάσεις και αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες συνεπώς, μπορούν να απομακρύνουν τον κίνδυνο.

Τα νέα επιστημονικά δεδομένα μπορούν να συμβάλουν στην κατανόηση του τρόπου που το γήρας επιβαρύνει την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος, σημειώνει η επικεφαλής της μελέτης Vienna Brunt, μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Τμήμα Ολοκληρωμένης Φυσιολογίας.

Όταν καταναλώνουμε τρόφιμα ζωϊκής προέλευσης όπως τα αυγά ή το βόειο κρέας, τα βακτήρια του εντέρου ξεκινούν να μεταβολίζουν τα αμινοξέα L-καρνιτίνη και χολίνη, παράγοντας ένα μεταβολικό υποπροϊόν που ονομάζεται τριμεθυλαμίνη, το οποίο εν συνεχεία μετατρέπεται σε Ν-οξείδιο της τριμεθυλαμίνης (TMAO) από το ήπαρ και διαχέεται στο αίμα.

Παλαιότερες μελέτες έχουν δείξει ότι άτομα με υψηλά επίπεδα TMAO στο αίμα έχουν πάνω από τις διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν έμφραγμα ή εγκεφαλικό επεισόδιο καθώς και μεγαλύτερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου. Στη νέα έρευνα, η επιστημονική ομάδα εξέτασε το αίμα και την αρτηριακή υγεία 101 ηλικιωμένων και 22 νέων συμμετεχόντων και διαπίστωσε πως τα επίπεδα TMAO αυξάνονται σημαντικά με την ηλικία -εύρημα σύμφωνο με προηγούμενη μελέτη σε ποντίκια, που έδειχνε πως το εντερικό μικροβίωμα αλλάζει με την ηλικία, πολλαπλασιάζοντας βακτήρια που βοηθούν στην παραγωγή TMAO.

Οι ενήλικες με υψηλότερα επίπεδα TMAO στο αίμα είχαν σημαντικά χειρότερη αρτηριακή λειτουργία και παρουσίαζαν εντονότερα σημάδια οξειδωτικού στρες ή βλάβες στους ιστούς και την επένδυση των αιμοφόρων αγγείων τους.

Όταν οι ερευνητές έδωσαν TMAO απευθείας ως τροφή σε νεαρά ποντίκια, τα αιμοφόρα αγγεία τους άρχισαν να γερνούν γρήγορα. Αρκεί να σημειωθεί, ανέφερε η Δρ. Brunt, πως ένα ποντίκι δώδεκα μηνών (ηλικία ίση με 35 ανθρώπινα χρόνια) που τρεφόταν επί μήνες με TMAO, έμοιαζε περισσότερο με 27 μηνών (80 ανθρώπινα χρόνια).

ΤΜΑΟ και γνωστική εξασθένιση

Συμφώνα με το ygeiamou.gr, προκαταρκτικά στοιχεία έδειξαν πως υψηλή συγκέντρωση TMAO στα ποντίκια συνδέθηκε με εξασθένιση της ικανότητας μάθησης και της μνήμης, φανερώνοντας την επίδρασή του στην έκπτωση των γνωστικών λειτουργιών.

Από την άλλη πλευρά, σε γηραιότερα ποντίκια, στων οποίων την τροφή είχε συμπεριληφθεί μια ένωση που ονομάζεται διμεθυλική βουτανόλη, (ίχνη της οποίας εντοπίζονται στο ελαιόλαδο, το ξύδι και το κόκκινο κρασί) παρατηρήθηκε αντιστροφή της αγγειακής δυσλειτουργίας. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι αυτή η ένωση εμποδίζει την παραγωγή TMAO.

Η ερευνητική ομάδα, εστιάζοντας στο σημαντικό εύρημα που επεξηγεί πώς προκαλείται το γήρας στις αρτηρίες, επεσήμανε την αν


Google News
Πάτα εδώ και ακολούθησε το TILEGRAFIMANEWS.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις

Ετικέτες: διατροφήεγκεφαλικόΕΙΔΗΣΕΙΣΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣΚΑΡΔΙΟΠΑΘΕΙΕΣ

ΣχετικάΆρθρα

HOT NEWS

Καλό μήνα! Για όσους ονειρεύονται ακόμα δίπλα στη θάλασσα… Julio Iglesias – Quijote !!

01/06/2026 | 00:13
Featured

Σενάριο-σοκ για το ΝΑΤΟ: Ευρωπαϊκή άμυνα χωρίς ΗΠΑ – Η μυστική στρατηγική, ο ρόλος της Γερμανίας και το «ρίσκο Τραμπ»

15/04/2026 | 13:20
ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ

6 Απριλίου: Μεγάλη Δευτέρα – Ιωσήφ του Παγκάλου

06/04/2026 | 00:05
ΔΙΕΘΝΗ

Λαβρόφ κατά ΗΠΑ για τη Βενεζουέλα – Τι γράφουν τα διεθνή μέσα για τους νέους περιορισμούς και την ενεργειακή σύγκρουση

11/02/2026 | 21:00
Load More
Επόμενο Άρθρο

ΝΔ: Η Δημοκρατία δεν εκδικείται


ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Προετοιμάζεται επίσκεψη Τραμπ στην Αθήνα

    71 shares
    Share 28 Tweet 18
  • ΟΠΕΚΕΠΕ: Θρίλερ με πληρωμές 686 εκατ. ευρώ – Τα 160 εκατ. των αδιάθετων πόρων, το βαμβάκι και οι αγρότες σε αναμονή

    71 shares
    Share 28 Tweet 18
  • ΑΓΡΟΤΕΣ ΝΕΑ: De Minimis έως 80€/στρέμμα, αλώνια από αυτή την εβδομάδα +40 εκατ. ευρώ – Τι περιμένουν παραγωγοί και κτηνοτρόφοι

    703 shares
    Share 281 Tweet 176
  • Τραμπ: Θα ήταν υπέροχο αν συναντηθούν ο Ζελένσκι και ο Πούτιν – Πρέπει να κάνουν συμβιβασμούς

    64 shares
    Share 26 Tweet 16
  • ΑΣΕΠ 1ΓΒ/2026 και 2ΓΒ/2026: Έρχονται αποτελέσματα και 4.747 μόνιμες προσλήψεις – Δέκα παραδείγματα – ΟΔΗΓΟΣ

    74 shares
    Share 30 Tweet 19
  • Γιατί η έξοδος της Ελλάδας από την επιτήρηση της Ε.Ε. μετά από 16 χρόνια δίνει «σούπερ μπόνους» στον Μητσοτάκη

    61 shares
    Share 24 Tweet 15
  • ΑΓΡΟΤΕΣ SOS: Αναδρομικές επιδοτήσεις 2025, ΟΣΔΕ, λιπάσματα και 400 εκατ. ευρώ από ΕΕ – Ποιοι πληρώνονται μέσα στον Ιούνιο

    102 shares
    Share 41 Tweet 26
Tilegrafimanews – Έκτακτες Ειδήσεις και Επικαιρότητα

Το ενημερωτικό site tilegrafimanews.gr είναι ένας ειδησεογραφικός ιστότοπος με βασικό χαρακτηριστικό του, την εγκυρότητα της είδησης και έτσι έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του διαδικτυακού κοινού καθώς συνολικά το έχουν επισκεφτεί πάνω από 3 εκατομμύρια χρηστών. Η καθημερινή επισκεψιμότητα επιβραβεύει την προσπάθεια όλης της δημοσιογραφικής ομάδας μας.

Τηλεγράφημα Αριθμός μέλους - Μητρώο online media: 12528 Υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης - Γενική γραμματεία ενημέρωσης και επικοινωνίας

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • HOT NEWS
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

About Us

Πρόσθεσε το μπάνερ μας Google+

Όροι χρήσης

Επικοινωνία

Διαφημιστείτε στο tilegrafimanews.gr

RSS feed

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ

News OAED.GR ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΣΕΠ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΗ ΣΗΜΕΡΑ ΔΙΕΘΝΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ ΕΦΚΑ Ελλάδα ΗΠΑ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ Μητσοτάκης ΝΕΑ ΟΑΕΔ ΟΠΕΚΕΠΕ ΠΟΙΟΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΝΕΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΣΥΡΙΖΑ Συντάξεις ΤΟΥΡΚΙΑ καιρός
  • All categories
  • Newsletter
  • tags
  • test
  • useronline
  • Ανάρτηση σχολίων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • Όλες οι ειδήσεις
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου – Cookies – Newsletter
  • Ποιοι είμαστε
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

© 2015 - 2022 tilegrafimanews.gr | Produced by etouch

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • …
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΒΙΝΤΕΟ
    • ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ/ΓΛΩΣΣΑ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΓΥΝΑΙΚΑ – ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
    • ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ γράφει…
    • Είπαν στο Τηλεγράφημα…
    • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
    • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
    • ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ
    • ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
    • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ
    • ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
    • ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ BUSINESS REPORT

© 2015 - 2022 tilegrafimanews.gr | Produced by etouch