Πέμπτη, 11 Ιουνίου, 2026
Tilegrafimanews – Έκτακτες Ειδήσεις και Επικαιρότητα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • …
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΒΙΝΤΕΟ
    • ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ/ΓΛΩΣΣΑ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΓΥΝΑΙΚΑ – ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
    • ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ γράφει…
    • Είπαν στο Τηλεγράφημα…
    • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
    • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
    • ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ
    • ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
    • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ
    • ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
    • ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ BUSINESS REPORT
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • …
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΒΙΝΤΕΟ
    • ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ/ΓΛΩΣΣΑ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΓΥΝΑΙΚΑ – ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
    • ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ γράφει…
    • Είπαν στο Τηλεγράφημα…
    • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
    • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
    • ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ
    • ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
    • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ
    • ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
    • ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ BUSINESS REPORT
Tilegrafimanews – Έκτακτες Ειδήσεις και Επικαιρότητα
Αρχική ΥΓΕΙΑ

Έρευνα: Τα συμπληρώματα ασβεστίου κρύβουν μεγάλους κινδύνους

Newsroom από Newsroom
14/10/2016 11:30
σε ΥΓΕΙΑ
A A
52
SHARES
110
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter
Google Πρόσθεσε το tilegrafimanews.gr ως προτιμώμενη πηγή στη Google

Αυξημένο κίνδυνο δημιουργίας πλάκας στις αρτηρίες έχουν οι άνθρωποι που παίρνουν συμπληρώματα ασβεστίου και συνεπώς κίνδυνο εμφράγματος ή άλλου καρδιαγγειακού προβλήματος, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Όμως ο κίνδυνος φαίνεται να αφορά μόνο τα συμπληρώματα ασβεστίου σε μορφή χαπιών ή άλλη. Αντίθετα, όσοι λαμβάνουν πρόσθετο ασβέστιο μέσω των τροφών, δεν έχουν παρόμοιο πρόβλημα, ενώ είναι πιθανό να έχουν και μειωμένο καρδιαγγειακό κίνδυνο, σύμφωνα με την μελέτη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την αναπληρώτρια καθηγήτρια προληπτικής καρδιολογίας Έριν Μίχος της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς της Βαλτιμόρης, που έκαναν τη δημοσίευση στο αμερικανικό καρδιολογικό περιοδικό «Journal of American Heart Association», ανέλυσαν στοιχεία για πάνω από 2.700 ανθρώπους ηλικίας 45 έως 84 ετών.

Οι συμμετέχοντες απάντησαν σε ερωτηματολόγια για την ποσότητα ασβεστίου που έπαιρναν μέσω της διατροφής τους και των ειδικών συμπληρωμάτων, ενώ παράλληλα υποβλήθηκαν σε δύο αξονικές αγγειογραφίες για την μέτρηση της πλάκας ασβεστίου στις στεφανιαίες αρτηρίες τους (οι δύο εξετάσεις έγιναν με χρονική απόσταση δέκα ετών).

Διαπιστώθηκε ότι όσοι έπαιρναν τα περισσότερα συμπληρώματα ασβεστίου (πάνω από 1.400 μιλιγκράμ τη μέρα) από τροφές ή από συνδυασμό τροφών και συμπληρωμάτων, είχαν 27% μειωμένη πιθανότητα να διαθέτουν αρτηρίες με πλάκες ασβεστίου, σε σχέση με όσους έπαιρναν το λιγότερο συνολικό ασβέστιο (κάτω από 400 μιλιγκράμ ημερησίως). Όσοι έπαιρναν πάνω από 1.000 μιλιγκράμ ασβεστίου τη μέρα μόνο μέσω των τροφών, επίσης δεν είχαν αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο.

Όμως όσοι έπαιρναν μόνο συμπληρώματα ασβεστίου, είχαν κατά μέσο όρο 22% μεγαλύτερη πιθανότητα να αναπτύξουν αρτηριακές πλάκες σε διάστημα δεκαετίας, σε σχέση με όσους δεν έπαιρναν καθόλου τέτοια συμπληρώματα.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι «υπάρχει ξεκάθαρα κάτι διαφορετικό στον τρόπο που το σώμα χρησιμοποιεί και ανταποκρίνεται στο ασβέστιο από τα συμπληρώματα, σε σχέση με το ασβέστιο από τις τροφές, πράγμα που καθιστά την πρώτη επιλογή πιο επικίνδυνη».

Διαβάστε εδώ: Το συνεχές στρες επηρεάζει άμεσα το βάρος μας

Όπως είπε ένας από τους ερευνητές, ο ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Β.Καρολίνα Τζον ‘Αντερσον, «πιθανώς αυτό οφείλεται στο ότι το σώμα αδυνατεί να επεξεργασθεί μια μεγάλη δόση ασβεστίου, που λαμβάνεται μονομιάς μέσω του χαπιού». Αυτό έχει ως συνέπεια να αυξάνεται παροδικά το επίπεδο ασβεστίου στον οργανισμό και έτσι να συσσωρεύεται ασβέστιο στο εσωτερικό των αρτηριών.

Οι επιστήμονες διευκρίνισαν ότι διαπίστωσαν απλώς μια συσχέτιση ανάμεσα στα συμπληρώματα ασβεστίου και στις αρτηριακές πλάκες και δεν μπορούν να αποδείξουν ότι τα πρώτα ευθύνονται άμεσα για τις δεύτερες. Πάντως μια προηγούμενη σουηδική μελέτη του 2012 είχε βρει ότι η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ασβεστίου συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία.

Η δρ Μίχος τόνισε ότι «με βάση τα νέα στοιχεία, μπορούμε να πούμε στους ασθενείς μας πως δεν φαίνεται κάποιος κίνδυνος αν κάνουν μια υγιεινή διατροφή με τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, μπορεί μάλιστα να ωφελούν την καρδιά τους. Όμως θα πρέπει να συζητήσουν με τον γιατρό τους αν θέλουν να πάρουν συμπληρώματα ασβεστίου, έτσι ώστε να βρουν την κατάλληλη δόση, εφόσον πράγματι τα χρειάζονται».

Συχνά τα συμπληρώματα ασβεστίου λαμβάνονται από ανθρώπους, συνήθως μεσήλικες ή ηλικιωμένους, κυρίως γυναίκες, με πρόβλημα οστεοπενίας ή οστεοπόρωσης.


Google News
Πάτα εδώ και ακολούθησε το TILEGRAFIMANEWS.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις

Ετικέτες: έμφραγμαέρευναΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣκαρδιάκίνδυνοςτροφέςυγεία

ΣχετικάΆρθρα

ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ

Ο αήττητος Τροπαιοφόρος: Γιατί η Ελλάδα «πλημμύρισε» από Γιώργηδες – Η Γενετική Κωδικοποίηση ενός Έθνους

22/04/2026 | 16:00
ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ

Έρευνα: Οι μισοί Έλληνες έχουν αγοράσει μεταχειρισμένα προϊόντα μέσα στο τελευταίο 12μηνο

09/07/2025 | 16:00
ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ

Έρευνα: Τα υψηλά επίπεδα απόσπασης της προσοχής των οδηγών οφείλεται κυρίως στα κινητά τηλέφωνα

15/05/2025 | 12:00
Featured

Τέμπη: Κατεπείγουσα έρευνα για το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ζητεί ο Αρειος Πάγος

08/04/2025 | 23:45 - Ενημέρωση 09/04/2025 | 06:12
Load More
Επόμενο Άρθρο

Αμερικανικές εκλογές: Τι επιπτώσεις θα έχουν στην Ελλάδα;


ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • Συναγερμός σε Μαξίμου-ΥΠΕΞ για πιθανό ταξίδι του Τραμπ στην Αθήνα στις αρχές Ιουλίου

    90 shares
    Share 36 Tweet 23
  • Στις φλόγες ξανά η Μέση Ανατολή: Οι ΗΠΑ εξαπέλυσαν «πλήγματα αυτοάμυνας» κατά του Ιράν – «Στόχος όποιο πλοίο περνάει από τα Στενά του Ορμούζ», λέει η Τεχεράνη

    74 shares
    Share 30 Tweet 19
  • ΕΟΠΥΥ 2026: Ραντεβού με γιατρό, επίδομα 100€ για γυαλιά, δικαιολογητικά και χρήσιμα τηλέφωνα – Ο πλήρης οδηγός για ασφαλισμένους

    66 shares
    Share 26 Tweet 17
  • ΦΡΕΣΚΑ ΝΕΑ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ 2026: Έρχονται αυξήσεις έως 400€, ρήτρα ακρίβειας και αλλαγές σε ΕΑΣ – 7 παραδείγματα με τα ποσά

    77 shares
    Share 31 Tweet 19
  • Σκληρή γλώσσα Ερντογάν για Ισραήλ και συμμάχους: «Μην κυνηγάτε περιπέτειες στην Ανατολική Μεσόγειο»

    62 shares
    Share 25 Tweet 16
  • Κουτσούμπας για Συνταγματική Αναθεώρηση: Στοχεύουν να ξεχαστούν οι ευθύνες τους για τα σκάνδαλα και τα εγκλήματα

    62 shares
    Share 25 Tweet 16
  • ΟΠΕΚΕΠΕ ΠΛΗΡΩΜΕΣ: Έκρηξη αντιδράσεων για το monitoring – Αγρότες ζητούν άμεσες πληρωμές, νέα προθεσμία έως 12 Ιουνίου 

    62 shares
    Share 25 Tweet 16
Tilegrafimanews – Έκτακτες Ειδήσεις και Επικαιρότητα

Το ενημερωτικό site tilegrafimanews.gr είναι ένας ειδησεογραφικός ιστότοπος με βασικό χαρακτηριστικό του, την εγκυρότητα της είδησης και έτσι έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του διαδικτυακού κοινού καθώς συνολικά το έχουν επισκεφτεί πάνω από 3 εκατομμύρια χρηστών. Η καθημερινή επισκεψιμότητα επιβραβεύει την προσπάθεια όλης της δημοσιογραφικής ομάδας μας.

Τηλεγράφημα Αριθμός μέλους - Μητρώο online media: 12528 Υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής, τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης - Γενική γραμματεία ενημέρωσης και επικοινωνίας

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • HOT NEWS
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

About Us

Πρόσθεσε το μπάνερ μας Google+

Όροι χρήσης

Επικοινωνία

Διαφημιστείτε στο tilegrafimanews.gr

RSS feed

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ

News OAED.GR ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΣΕΠ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΗ ΣΗΜΕΡΑ ΔΙΕΘΝΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ ΕΦΚΑ Ελλάδα ΗΠΑ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ Μητσοτάκης ΝΕΑ ΟΑΕΔ ΟΠΕΚΕΠΕ ΠΟΙΟΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΝΕΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΣΥΡΙΖΑ Συντάξεις ΤΟΥΡΚΙΑ καιρός
  • All categories
  • Newsletter
  • tags
  • test
  • useronline
  • Ανάρτηση σχολίων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • Όλες οι ειδήσεις
  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου – Cookies – Newsletter
  • Ποιοι είμαστε
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

© 2015 - 2022 tilegrafimanews.gr | Produced by etouch

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ ΝΕΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • …
    • ΕΘΝΙΚΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΒΙΝΤΕΟ
    • ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ/ΓΛΩΣΣΑ
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΓΥΝΑΙΚΑ – ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
    • ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    • ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Το ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ γράφει…
    • Είπαν στο Τηλεγράφημα…
    • ΠΕΡΙΕΡΓΑ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑ
    • ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ
    • ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ
    • ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
    • ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    • ΕΙΠΑΝ
    • ΜΗΤΕΡΑ ΓΗ
    • ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
    • ΤΗΛΕΓΡΑΦΗΜΑ BUSINESS REPORT

© 2015 - 2022 tilegrafimanews.gr | Produced by etouch