Δεν τίθεται ζήτημα υποχρεωτικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών κατά του κορωνοϊού, ξεκαθάρισε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.
Ο Πρωθυπουργός ο οποίος τοποθετείται στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για το νέο σχολείο είπε: «Μας απασχόλησε το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού εκπαιδευτικών, αλλά δεν θα ήταν στην παρούσα συγκυρία η ενδεδειγμένη λύση».
Στην συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε πως υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός που δεν έχει κάνει το εμβόλιο. «Ένα ποσοστό 70% έχει εμβολιαστεί», συνέχισε ο Πρωθυπουργός και πρόσθεσε: «Το τέταρτο κύμα της πανδημίας αφορά πρώτα τους ανεμβολίαστους, σημειώνοντας πως αυτοί έχουν ευθύνη απέναντι στην οικογένειά τους, αλλά και στα παιδιά για να πάνε να εμβολιαστούν».
Περιγράφοντας την κατάσταση στην Παιδεία, ο Πρωθυπουργός, είπε πως θα είναι δύσκολο να αναπληρωθούν οι θέσεις των εκπαιδευτικών σε περίπτωση που αρρωστήσουν μαζικά.
Ακόμα, είπε πως οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν θα εμβολιαστούν θα πρέπει να κάνουν εργαστηριακά τεστ για να μπορούν να μπουν στην τάξη και να διδάξουν.
Στη συνέχεια ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο άνοιγμα της πλατφόρμας για τον εμβολιασμό των εφήβων 12 – 15 ετών, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «αν είχα παιδί σε αυτή την ηλικία, δεν θα είχα δισταγμό. Υπάρχουν ενθαρρυντικές ενδείξεις από τον εμβολιασμό των εφήνων. Αυτή είναι η σωστή λύση. Τα παιδιά πάνω από 12 ετών πρέπει να εμβολιαστούν και παροτρύνω τους γονείς σε συνεννόηση με τους οικογενειακούς γιατρούς, να κάνουν αυτό το βήμα».
Aναφερόμενος στο νομοσχέδιο ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε: «Οι ρυθμίσεις για το νέο σχολείο έρχονται να συμπληρώσουν σημαντικές μεταρρυθμίσεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δηλώνουν κυρίως την πολιτική μας επιλογή η οποία είναι και προσωπική μου επιλογή η δημόσια εκπαίδευση να καταστεί και πάλι εθνική προτεραιότητα, να γίνει μοχλός κοινωνικής κινητικότητας, ευκαιρία ατομικής προκοπής για όλους και καταλύτης για τη συνολική πρόοδο και ανάπτυξη της χώρας.
Οργανώνει σε σύγχρονα πρότυπα τη ραχοκοκαλιά της εκπαίδευσης. Σε αυτή την επιχείρηση αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου αξιοποιούνται όλες οι δυνάμεις. Περισσότεροι εκπαιδευτικοί. Έγιναν για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια έγιναν 11700 μόνιμοι διορισμοί. Σε συνέχεια 4.500 προσλήψεων που έγιναν στην ειδική αγωγή», σχολίασε ο πρωθυπουργός και συνέχισε λέγοντας:
«Ταυτόχρονα καθιέρωση ξένης γλώσσας από το νηπιαγωγεία, 123 νέα προγράμματα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες, εργαστήρια, νέος ψηφιακός εξοπλισμός, μαθήματα δεξιοτήτων παντού, επιμόρφωση διδασκόντων και διπλάσια πρότυπα και σχολεία και επαγγελματικά λύκεια. Μόνο φέτος για 4.039 θέσεις στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία κατατέθηκαν παραπάνω από 13.000 μοναδικές αιτήσεις. Στα έξι πρότυπα επαγγελματικά λύκεια, από την πρώτη φάση ήδη έχει συμπληρωθεί ο αριθμός των ενδιαφερομένων που είχε συμπληρωθεί ολόκληρη τη χρονιά πέρσι.
Η κοινωνία δεν είναι απλά πια πιο ώριμη από ποτέ για αυτές τις αλλαγές, τις επιζητά με ένταση. Καλύτερη μόρφωση των μαθητών μέσω της απελευθερώσης των εκπαιδευτικών. Περισσότερη ελευθερία στα σχολεία, στους δασκάλους και τους καθηγητές μας.
Την ανάγκη για διαρκή επιμόρφωση των διδασκόντων, την αξιολόγησή τους και ενίσχυση εκπαιδευτικών δομών. Αυτά επιχειρεί να κάνει το νομοσχέδιο. Πρόκειται για μία μεταρρύθμιση η οποία προσφέρει ανοικτή γνώση στα παιδιά και επιδεικνύει μεγάλη εμπιστοσύνη στους δασκάλους και καθηγητές μας».
Μιλώντας στην συνέχεια για την ουσία του νομοσχεδίου, ο πρωθυπουργός είπε: «Η ποιότητα της εκπαίδευσης συνδέεται με την αυτονομία των σχολικών μονάδων. Η σύγκριση με διεθνή δεδομένα είναι απογοητευτική. Η Ελλάδα είναι ουραγός στις χώρες του ΟΟΣΑ.
Για όσα συμβαίνουν στις τάξεις, δεν έχουν λόγο όσοι μοχθούν σε αυτές αλλά κάποιοι που κάθονται σε κάποια γραφεία μακριά από αυτές. Το αποτέλεσμα είναι ορατό.
Μόνο εμείς και η Κύπρος διατηρούμε το μοναδικό σχολικό εγχειρίδιο. Αυτό αλλάζει. Στη θέση του αποκλειστικού βιβλίου θα υπάρχουν περισσότερες πηγές που το σχολείο θα επιλέγει. Σκοπός μας είναι η αποστήθιση σταδιακά να αντικαθίσταται από την κριτική και δημιουργική σκέψη», είπε στη συνέχεια.
Δείτε την ομιλία του Πρωθυπουργού:
«Η επιχειρηματολογία υπέρ της κοινωνικής ευθύνης δεν συνιστά διχαστική πολιτική»
«Όταν αγωνιζόμαστε να πείσουμε συμπολίτες μας να εμβολιαστούν, δεν διχάζουμε τους πολίτες. Χρησιμοποιούμε τον ορθό λόγο και την επιστημονική γνώση. Είναι διχαστική πολιτική αυτή;» διερωτήθηκε, απευθυνόμενος στην πρόεδρο του ΚΙΝΑΛ, Φώφη Γεννηματά, ο πρωθυπουργός, στη δευτερολογία του στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για «την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών».
Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, «η επιφυλακτικότητα με τους εμβολιασμούς είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Έχουμε συμπολίτες μας που είναι επί της αρχής αρνητές και άλλους που διστάζουν. Είναι μεγάλη προσπάθεια να πείσουμε με σημαντικότερο επιχείρημα ότι το 4ο κύμα αφορά σχεδόν αποκλειστικά τους ανεμβολίαστους. Κάνω και σήμερα έκκληση στους συμπολιτές μας να σπεύσουν να εμβολιαστούν. Για να προστατεύσουν πέρα και πάνω από όλα τους εαυτούς τους.
Η μετάλλαξη Δέλτα είναι εξαιρετικά μεταδοτική. Η επιχειρηματολογία υπέρ της κοινωνικής ευθύνης δεν συνιστά διχαστική πολιτική. Θα ήταν καλό αν είχαμε τελείως ξεκάθαρες θέσεις, αντί κάποιοι να προσπαθούν να τσαλαβουτούν στα θολά νερά της σύγχυσης» ανέφερε.
Απευθυνόμενος στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, είπε: «Λυπάμαι κ. Τσίπρα, γιατί κάνατε πίσω στο ζήτημα του υποχρεωτικού εμβολιασμού για τους υγειονομικούς και τους εργαζόμενους στις μονάδες φροντιδας ηλικιωμένων. Το να προσπαθείτε να εισάγετε την έννοια της υποχρεωτικής προεραιτικότητας, πατάτε σε δύο βάρκες. Όταν θέλετε να αρέσετε σε όλους, τελικά δεν θα αρέσετε σε κανέναν» είπε.
Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός, απευθυνόμενος και πάλι στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, σημείωσε: «Να ενημερώσω κ. Τσίπρα ότι έδωσα πανελλήνιες εξετάσεις. Ήταν απαραίτητες για να προσμετρηθεί ο βαθμός τους στο απολυτήριο. Όλοι όσοι ζούμε την ελληνική πραγματικότητα έχουμε αίσθηση της προσπάθειας που το σύστημα πανελλαδικών συνεπάγεται για τα παιδιά και τις οικογένειές τους.
Παραμένει σύστημα βαθιά αντικειμενικό και βαθιά αξιοκρατικό. Αρκεί να ρίχνει κανείς μια ματιά στο προφίλ των επιτυχόντων για να διαπιστώσει την ευρεία κοινωνική και γεωγραφική διαστρωμάτωση, η είσοδος δεν είναι ταυτισμένη με συγκεκριμένα οικονομικά χαρακτηριστικά.
Η συζήτηση για την ελάχιστη βάση εισαγωγής είναι καλό που γίνεται. Η απόφασή μας δεν είναι μια δημοφιλής απόφαση, έχει και πολιτικό κόστος, είναι μια δυσάρεστη απόφαση. Πράγματι, έχει αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός που μπαίνουν. Όμως, είναι επιβεβλημένη, όχι μόνο γιατί αποτέλεσε μέρος του προεκλογικού μας προγράμματος. Τίποτα δεν πρέπει να σας είναι ξένο.
Η Νέα Δημοκρατία είναι συνεπής με όσα είχε δεσμευτεί να κάνει. Είπατε κ. Τσίπρα ότι είμαστε στον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στους απόφοιτους πανεπιστημίων και φοιτητές. Είναι λάθος. Με βάση τα στοιχεία της Eurostat, είμαστε τελευταίοι και πρώτοι μετά την Τουρκία στον αριθμό των φοιτητών. Το ερώτημα είναι αν αυτό είναι καλό για την κοινωνία και αν είναι καλό για τους φοιτητές».
«Κοιτάξτε σήμερα την αγορά εργασίας. Τι διαπιστώνουμε με ανεργία 15%; Μια τεράστια δυσαρμονία μεταξύ της προσφοράς, των αποφοίτων, και της ζήτησης. Άλλα σπουδάζουν, άλλα πτυχία παίρνουν και άλλες δεξιοτητες και γνώσεις ζητά η αγορά εργασίας» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Συνεχίζοντας, υπογράμμισε: «Έχουμε την επιλογή να κλείσουμε τα μάτια και να ισχυριζόμαστε ότι όλα είναι καλά. Εγώ δεν έχω ήσυχη τη συνειδήσή μου με αυτή την προοπτική. Δείτε τι γίνεται στη Γερμανία.
Έχει πολύ μικρότερο αριθμό φοιτητών κι έχει ένα εξαιρετικό σύστημα τεχνικής εκπαίδευσης. Έχει λύσει τον γόρδιο δεσμό απασχόλησης μέσα από αυτόν τον διπλό δρόμο.
Όταν λέτε ότι σκοπός μας είναι να στηρίξουμε τα κολέγια, γίνεστε εσείς ο καλύτερος χορηγός τους, γιατί έχουμε τα δημόσια ΙΕΚ. Και αν δείτε τα στοιχεία των αποφοίτων των δημοσίων ΙΕΚ, βρίσκουν πιο εύκολα δουλειά από τα πτυχία των δημοσίων πανεπιστημίων.
Ας κάνουμε προσπάθεια να ξαναχτίσουμε την αξιοπρέπεια της δουλειάς. Έχετε επιλέξει να ειρωνευτείτε το σχόλιο που έκανα προεκλογικά. Η αξιοπρέπεια της δουλειάς που συνδέεται με την τεχνική εκπαίδευση πρέπει να καθιερωθεί ως επιθυμητή.
Εμείς έχουμε απάντηση σε αυτά τα στατιστικά. Εσείς πώς απαντάτε; Εμείς θα έχουμε πολιτικό κόστος από αυτή την επιλογή. Το αναλαμβάνω με θάρρος, γιατί ξέρω ότι κάνουμε το σωστό για την επόμενη γενιά.
Και για πείτε μου κ. Τσίπρα, που αναφέρεστε με τόσο απαξιωτικό τρόπο στα κολέγια, για ρωτήστε τον κ. Φίλη γιατί όταν κάνατε προσκλήσεις εκπαιδευτικών, δεχόσασταν και αποφοίτους κολεγίων; Σταματήστε αυτή την υποκρισία.
Ήταν κ. Τσίπρα καλή πολιτική, ερχόσασταν με βουλευτικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής να στήνετε τμήματα της τελευταίας στιγμής; Συμφωνείτε κ. Φίλη; Κύριε Τσίπρα, τι λέτε για αυτό τώρα που τα βλέπετε από μια απόσταση;».
Αναφερόμενος στη βάση εισαγωγή» στα πανεπιστήμια, ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε: «Είχαμε πράγματι λίγες τέτοιες περιπτώσεις παιδιών που έγραψαν καλά, αλλά δεν έπιασαν την ελάχιστη βάση εισαγωγής στο ειδικό μάθημα.
Ξέρω περιπτώσεις που έγραψαν στο σχέδιο πχ λίγο κατω από το 14.
Αυτά τα παιδιά θα εισαχθούν σε αρχιτεκτονικές σχολές, αλλά όχι της πρώτης επιλογής. Κάποιοι έγραψαν καλύτερα. Αυτή είναι η λογική των εξετάσεων. Επιβραβεύονται αυτοί που γράφουν καλύτερα. Οι κανόνες είναι γνωστοί εκ των προτέρων. Αν υπάρχουν περιπτώσεις κάποιας στρέβλωσης, εδώ είμαστε να δούμε αν μπορούν να διορθωθούν. Δεν ακυρώνουν, όμως, τη συνολική πολιτική για τη βάση εισαγωγής.
Συμφωνείτε κάποιος που γράφει κάτω από 5 να μπαίνει; Όταν γράφεις 3, συνιστά περιφρόνηση της όλης διαδικασίας. Θα μπεις με οποιονδήποτε βαθμό, αλλά ποιο είναι το αποτέλεσμα; Όπως ο φοιτητής έχει δικαιώματα, έχει και υποχρεώσεις. Θα ήθελα να πείτε αν συμφωνείτε με τις πάρα πολλές περιπτώσεις που έγραψαν 3 και 5 και έμπαιναν στα δημόσια πανεπιστήμια.
Όλη αυτή η προσπάθεια να πείτε πόσο μακριά είμαστε από τους νέους, προτιμώ να είμαι χρήσιμος με παρεμβάσεις των οποίων τα αποτελέσματα θα τα δούμε σε βάθος χρόνου. Αυτό είναι το σωστό. Υλοποιούμε τολμηρή πολιτική για την εκπαίδευση του 21ου αιώνα.
Τουλάχιστον η κ. Γεννηματά αναφέρθηκε σε κάποιες πτυχές του νομοσχεδίου. Αλλά εσείς κ. Τσίπρα ούτε μία λέξη δεν είπατε για το νομοσχέδιο. Συμφωνείτε με την έννοια της αξιολόγησης; Ναι ή όχι; Συμφωνείτε με τη διεύρυνση γνωστικού αντικειμένου των σχολείων; Συμφωνείτε με το να δίνουμε περισσότερη αυτονομία στα σχολεία; Ναι ή όχι;» διερωτήθηκε ο Πρωθυπουργός.
Δείτε τη δευτερολογία του Κυριάκου Μητσοτάκη: